کد خبر: 857096
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
رئیس کمیسیون عمران مجلس:
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر به ارزش 600 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،محمدرضا رضایی کوچی در جریان بازدید از پروژه راه‌ آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: نمایندگان استان با دلسوزی تمام پیگیر تکمیل این پروژه هستند به طوریکه ما نیز با انگیزه مضاعف و در چندین مرحله کار احداث راه آهن اردبیل – میانه را به جدیت دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این پروژه با گذشت 12 سال به عنوان یک پروژه فعال و زنده شرایط مطلوب‌تری پیدا کرده که انتظار می‌رود با تأمین منابع مورد نیاز از طریق اوراق مشارکت، اسناد خزانه و 10 درصد فروش گازوئیل که در اختیار راه آهن بود، ‌بتوانیم این پروژه را نیز در زمانبندی مشخص به سرانجام برسانیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 11 درصد بار کشور توسط شبکه ریلی جابجا شده و مابقی به صورت زمینی جابجا می‌شود، گفت: ‌یک اراده قوی در مجلس و دولت است تا پروژه‌های ریلی کشور توسعه پیدا کرده و با اولویت تکمیل شود.

رضایی افزود: از محل فروش گازوئیل 100 میلیارد تومان به راه آهن اردبیل تزریق می‌شود که امیدواریم با تأمین سایر منابع مالی پیش‌بینی شده، راه آهن اردبیل که از سخت‌ترین و دشوارترین پروژه‌های زیربنایی کشور است، تکمیل و تقدیم مردم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما با یک نگاه ملی به این پروژه می‌نگریم و بر این باوریم راه آهن اردبیل – میانه شبکه ریلی کشور را از جنوب به آذربایجان و اروپای شرقی وصل می‌کند.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه شبکه ریلی کشور کامل نیست و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده بیشتری بکنیم، اضافه کرد: هم در مجلس و هم دولت رویکرد توسعه شبکه ریلی مورد توجه قرار گرفته به طوریکه قرار بود سالانه یک‌هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور اجرا شود که این وضعیت هم اکنون 200 کیلومتر است.

رضایی ادامه داد: سال آینده 400 کیلومتر شبکه ریلی احداث خواهد شد که قطعاً از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی به وجود 600 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور اشاره کرد و گفت: سالانه تزریق 40 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها دردی را دوا نمی‌کند و ما در مجلس در صدد شناسایی پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام هستیم تا با برون سپاری آنها بتوانیم هر چه سریعتر این پروژه‌ها را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

رضایی پیمانکاران و مشاوران عمرانی کشور را سرمایه‌های ملی توصیف کرد و افزود: ما در کمیسیون همواره از پیمانکاران و مشاوران حمایت می‌کنیم و بر این باوریم در حوزه شبکه ریلی کشور نیز باید به مطالبات آنها بها دهیم تا زمینه اشتغال و رونق تولید و ساخت و ساز فراهم آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر