کد خبر: 857092
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
رئیس کمیسیون عمران مجلس:
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال مالیات بر ساخت و ساز و مسکن به تداوم رکود حوزه مسکن دامن زده و به پایداری این امر کمک می‌کند.

محمدرضا رضایی در گفت‌و گو باخبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، اظهار کرد: هر چند عده‌ای فکر می‌کنند که در نیمه دوم سال مسکن از شرایط رکود خارج شود اما با اعمال مالیات بر ساخت و ساز مسکن که دولت اخیراً اعلام کرده، به نظر می‌رسد شرایط رکود همچنان بالای سر مسکن تداوم پیدا کند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت در این زمینه تجدید نظر کند تا یک شرایط متفاوتی را در این حوزه شاهد باشیم چرا که با اعمال مالیات در این حوزه یک وضعیت نامطلوبی را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:‌ متأسفانه حوزه مسکن در کشور متولی مشخصی ندارد و انتظار می‌رود هم در حوزه سیاست‌گذاری و هم اجرا برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مشخصی انجام شود تا از به هم ریختگی در این حوزه کاسته شود.

رضایی افزود: دولت باید به سمت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در مناطق بافت فرسوده حرکت کند تا با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در این مناطق، ساخت و سازها رونق بگیرد.

وی به لایحه انتزاع وزارت راه و مسکن در قالب لایحه از سوی دولت اشاره کرد و ادامه داد: ما این کار را به نفع کشور می‌دانیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قطعاً این لایحه با استقبال و رأی مثبت نمایندگان روبه‌رو خواهد بود که انتظار می‌رود در حوزه مسکن با این حرکت تحول خوبی را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 20 میلیون نفر در بافت فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که امیدواریم ساماندهی به این حوزه در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفته و یک اقدام مناسب و مثبتی را شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر