کد خبر: 857088
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
بیگی:
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه اولویت در واگذاری ماشین‌سازی تبریز فقط با شرط احراز اهلیت خریدار است، گفت:واگذاری‌های اخیر در کشور ذهنیت خوبی برای مردم ایجاد نکرده و مردم آذربایجان‌ از نمایندگان خود مطالبه رسیدگی به وضعیت ماشین‌سازی دارند تا به سرنوشت بقیه دچار نشود.

احمدعلیرضا بیگی اظهار کرد: اولویت در واگذاری ماشین‌سازی تبریز فقط با شرط احراز اهلیت خریدار است و منظور اهلیت فرد خاصی نیست، بلکه هر فرد حقیقی یا حقوقی که وارد موضوع خرید برند ماشین‌سازی باشد باید از نظر اهلیت تائید شود.

وی با بیان اینکه مشکلی با واگذاری ماشین‌سازی نداریم بلکه فرد منتخب باید متعهد به اساس اصلی ماشین‌سازی باشد، افزود: فردی که کارخانه بزرگی مانند ماشین‌سازی را می‌خرد باید از نظر تعهد و تخصص تائید شود تا اعتبار چند ساله ماشین‌سازی خدشه‌دار نشود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه نباید چشمداشت سوداگری در افراد برای خرید کارخانه ماشین‌سازی وجود داشته باشد، گفت: از سازمان خصوصی‌سازی کشور درخواست می‌کنیم که با اخذ هزینه مؤکد، اشتغال در ماشین‌سازی را حفظ کند.

وی بیان کرد: در اهداف آتی ماشین‌سازی باید نوسازی و تحول بزرگ در راستای جذب فارغ‌التحصیلان متخصص از سراسر مراکز آموزشی استان ایجاد شود زیرا در غیر این صورت همه ساله شاهد مهاجرت کثیر نیروی جوان استان به سایر شهرها و حتی خارج از کشور خواهیم بود.

بیگی خاطرنشان کرد: هدف از نوشتن نامه به رئیس جمهور برای رسیدگی به وضعیت واگذاری ماشین‌سازی حفظ سند و نام این کارخانه بزرگ است نه اینکه برخی سودجویان به فکر زمین‌های کارخانه جهت منفعت باشند.

وی در خصوص برخی شائبه‌ها مبنی بر اینکه این کارخانه از طرف ستاد استانی رئیس جمهور به عنوان هدیه واگذار شده است، گفت: متاسفانه همیشه سابقه تلخ از واگذاری‌های اخیر در کشور را داشتیم که هیچ‌کدام تا به حال نتوانسته موفقیتی به دست آورند و اگر چنین موضوعی برای ماشین‌سازی تبریز نیز حاکم باشد، دچار خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

بیگی ادامه داد: البته شرکت‌هایی مانند «شستا» نیز برای جبران طلب خود ماشین‌سازی را می‌خواستند و حتی برخی‌ نیز درصدد انتقال کارخانه به شهرهای خود بودند که به هیچ‌وجه چنین موضوعی امکان‌پذیر نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برای نمونه 2 واگذاری اخیر پالایشگاه در هرمزگان و کرمانشاه با توجه به سئوال‌های زیاد نمایندگان از وزیر در این رابطه، واگذاری‌ها انجام گرفت و مجلس شورای اسلامی بدون توجه به سئوال‌های باقیمانده و بی‌پاسخ نمایندگان، وزیر را به خانه خود رهسپار کردند.

وی با اشاره به ابهامات موجود در تحقق اصل ۴۴ گفت: واگذاری‌های اخیر در کشور ذهنیت خوبی برای مردم ایجاد نکرده و مردم استان آذربایجان‌شرقی از نمایندگان خود مطالبه رسیدگی به وضعیت ماشین‌سازی دارندکه به سرنوشت بقیه دچار نشود.

بیگی به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با انتقاد از ضعف عملکردی دولت یازدهم در واگذاری‌ها و تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ اشاره کرد و افزود: وقتی مقام معظم رهبری هم انتقاد از وضعیت واگذاری‌ها در کشور توسط دولت تدبیر و امید را دارند پس مطرح شدن موضوعات از قبیل هدیه و مدیون بودن در واگذاری جای تعجب ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر