کد خبر: 857082
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت: برای آغاز سال‌تحصیلی جدید با کمبود نیروی انسانی مواجه نبوده و از این بایت نگرانی نداریم.
جعفر پاشایی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات سال 96 اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری پیروز واقعی این انتخابات مردم هستند.

وی با بیان اینکه نقش دستگاه تعلیم و تربیت و معلمان به عنوان صاحبان پایگاه عمومی و اجتماعی در ایجاد مشارکت حداکثری در انتخابات بی‌نظیر است تصریح کرد: نقش اساسی فرهنگیان در ابعاد مختلف مشارکت، مجری بودن ونظارت بر فرآیند انتخابات به وضوح قابل لمس و رویت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اذعان داشت: در سال تحصیلی 96-95 تقویم نظام آموزشی استان با آرامش، اعتدال، پویایی و بدون حاشیه در سراسر مدارس استان به کار خود ادامه داد.

پاشایی با اشاره به اینکه نظام جامع برنامه ریزی در سراسر استان در حوزه آموزش و پروش اجرا شد، اظهار داشت: در این زمینه تمام مدارس آذربایجان‌شرقی دارای برنامه آموزشی سالانه هستند.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی با تاکید براینکه روند هدایت تحصیلی در استان با کمترین نارسایی و با هماهنگی بین بخشی صورت می گیرد افزود: با برنا مه ریزی، نظارت جدی و تلاش شبانه روزی در روند اجرایی برنامه امتحانات داخلی ونهایی خللی مشاهده نشده است.

پاشایی ساماندهی نیروی انسانی را یکی از موضوعات محوری آموزش وپرورش آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و یادآور شد: هیچ گونه نگرانی از بایت کمبود نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در هفته دولت نزدیک 105 پروژه آموزشی و رفاهی در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد، تصریح کرد: امسال هم با برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه‌روزی شاهد افتتاح پروژه‌های جدید در استان خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه امسال بخشی ار بودجه فرهنگی آذربایجان‌شرقی برای اوقات فراغت دانش آموزش اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: تلاش مجموعه بر غنی سازی کمی وکیفی اوقات فراغت دانش آموزان استان است.

پاشایی بر رسیدگی به موقع بر امور مربوط به سالن‌های ورزشی متذکر شده و تصریح نمود: استخر، زمین های چمن مصنوعی و طبیعی و .. به صورت مستمر به دور از توجه به درآمدزایی نظارت شود و هدف فقط استفاده حداکثری دانش آموزان از این سالن‌ها جهت پر کردن اوقات فراغت محصلان باشد.

وی تاکید کرد: اقدامات در حوزه غنی سازی اوقات فراغت از طرف معاونت تربیت بدنی و فرهنگی و پرورشی با به کار گیری تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی استان با توجه به وظیفه ی ذاتی آموزش و پرورش بر این موضوع انجام شود.

پاشایی در پایان اذعان داشت: کتابچه رشته‌ها وفعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان استخراج شده و قبل از آغاز فعالیت این پایگاه‌ها در اختیار اولیاء و خود دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر