کد خبر: 856842
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
مدیرکل بهزیستی استان سمنان
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: جمعیت سالمندی در این استان بر اساس نتیجه سرشماری عمومی، در پنج سال گذشته حدود 2 درصد افزایش یافته است.

علیرضا ایزد پورافزود: بر اساس سرشماری سال 90، هشت درصد از جمعیت استان سمنان سالمند بودند و بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت سالمندی استان حدود 2 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 9.8 درصد از جمعیت استان سمنان بالای 60 سال سن دارند و بالغ بر 70 هزار نفر در این استان سالمند هستند، تصریح کرد: درمجموع 650 نفر از سالمندان استان سمنان در قالب برنامه های بهزیستی از خدمات مراکز شبانه روزی و ویزیت در منزل بهره مندند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به این که سمنان رتبه نهم را در بین استان های کشور در شاخص تعداد سالمند نسبت به کل جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: توسعه مراکز روزانه نگهداری از سالمندان از یک مرکز در سال گذشته به چهار مرکز در شهرستان سمنان، گرمسار، شاهرود و دامغان افزایش یافته است.
ایزدپور به سند ملی سالمندان که در کشور تدوین و به زودی ارائه می شود اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه ظرفیت های خوبی برای کرامت اجتماعی سالمندان و بهبود شرایط آنان در نظر گرفته شده است.
مدیر کل بهزیستی استان سمنان گفت: در حال حاضر، مراکز خدمات خانه بزرگان شبانه روزی و ویزیت در منزل شهرستان گرمسار با ظرفیت 50 نفر، مراکز شبانه روزی نور، روزانه امام علی(ع) و مهر سمنان در مجموع با ظرفیت 200 نفر، شبانه روزی قمر بنی هاشم و جهان دیدگان دامغان در مجموع با ظرفیت 100نفر ، مراکز روزانه مادر و شبانه روزی ثامن الائمه شاهرود با ظرفیت 200 نفر در حال ارائه خدمت هستند.
هشت میلیون سالمند در کشور وجود دارد و میانگین سن سالمندی در کشور 74 سال است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار