کد خبر: 856598
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: خواستار تلاش مضاعف برای احداث و بهره‌برداری هرچه سریعتر از پروژه‌های پتروشیمی تبریز هستیم.
حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در دیداری با مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز با اشاره به لزوم تداوم فعالیت‌های شبانه‌روزی وخستگی ناپذیر فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی، خواستار تلاش مضاعف برای احداث و بهره‌برداری هرچه سریعتر از پروژه‌های پتروشیمی تبریز به عنوان نگین صنایع خطه شمال غرب کشور شد.

وی اضافه کرد: این اقدامات در راستای تحقق شعار سال در زمینه تولید واشتغال، با افزایش تولید جهت راه‌اندازی صنایع پایین دست داخلی جدید و صادرات برای ارزآوری بیشتر به توان برای جوانان تحصیل کرده و مستعد و جویای کار، کارآفرینی کرد .

سید جواد سلیمانی، مدیرعامل پتروشیمی تبریز نیز دراین دیدار با تشریح اقدامات لازم برای توسعه پتروشیمی تبریز گفت: اجرای پروژه اتصال خط لوله اتیلن غرب کشور از میاندوآب به تبریز در مسیر 154 کیلومتری آغاز شده است که با صرف 2150 میلیارد ریال هزینه برای تکمیل این طرح، سالانه 200 هزارتن اتیلن با لوله 10 اینچی از عسلویه به پتروشیمی تبریز منتقل می‌شود .

وی افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر توسعه واحدهای فعلی وایجاد چند واحد دیگر، ظرفیت مجتمع پتروشیمی تبریز 500 هزارتن افزایش می‌یابد .

سلیمانی در ادامه با اشاره به صادرات فراورده‌های این مجتمع بزرگ تولیدی خطه شمال غرب کشور افزود: پتروشیمی تبریز در سال گذشته علاوه بر پاسخگویی به نیازهای صنایع پایین دست داخلی، 170 هزار تن انواع فراورده‌های پلیمری به 52 کشور آسیایی، آفریقایی واروپایی صادرات داشته است که این میزان در مقایسه با سال قبل 42 درصد افزایش نشان می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر