کد خبر: 856580
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
آيت‌الله جوادي آملي:
آيت‌الله جوادي آملي با بيان اينكه داعش و تكفيري هرگز كاري از پيش نبردند و نمي‌برند، گفت: ما ديني داريم كه ما را به شجاعت و شهامت تربيت كرد، از اين رو هيچ مجاز نيستيم كه ترس به خود راه بدهيم.
به گزارش رسا، آيت‌الله جوادي آملي در سخناني در جمع مردم شهرستان دماوند، با اشاره به حوادث تهران و شهادت چندتن از هموطنان اظهار داشت: وقتي يك كشوري پايگاه اساسي داشته باشد، نه به كسي حمله مي‌كند و نه اجازه خيال حمله كسي را به خود مي‌دهد. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم تأكيد كرد: هرگز داعش و سلفي و تكفيري كاري از پيش نبردند و نمي‌برند، چرا كه ما ديني داريم كه پيغمبر ما كسي است كه ما را به شجاعت و شهامت تربيت كرد. اين دفاع مقدس ديگر قصه و تاريخ بيهقي و اينها نيست، اين عزيزان را ما ديديم، هيچ مجاز نيستيم كه ترس به خود راه بدهيم.
 
آيت‌الله جوادي‌آملي با اشاره به شهادت جمعي از هموطنان خاطرنشان كرد: در خصوص اين عزيزاني كه شربت شهادت نوشيدند، مرحوم كليني در جلد پنج كافي دارد هيچ لذتي براي مؤمن به اندازه لذت مرگ نيست، الان تمام افتخار ما اين است كه مثلاً دست ما به ضريح حضرت برسد، اگر كسي توفيقي پيدا كرده و كربلا مشرّف شده اگر دستش به ضريح رسيد ديگر خيلي خوشحال است، اما اگر خود حضرت به ديدن انسان بيايد چطور مي‌شود؟ مرحوم كليني نقل مي‌كند هيچ لذتي در تمام مدت عمر براي انسان نيست به آن اندازه‌اي كه مؤمن در زمان مرگ حسين‌بن‌علي(ع) را مي‌بيند. اين عزيزاني كه شربت شهادت نوشيدند ما چه مي‌دانيم چه لذتي داشتند!
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود به وظايف مردم و مسئولان در پيشگيري و مواجهه با حوادث مشابه پرداخت و بيان داشت: ماه رمضان ماه استغفار است، اين نمازها و روزه‌ها براي فكّ رهن است « ان انفسكم مرهونه بذنوبكم ففكوها باستغفاركم» بنابراين اين ماه بهترين فرصت هست براي آزادسازي كشور و نظام از هر سلطه داخلي و خارجي! خدا هم به ما فرمود بيگانه هر روز نقشه مي‌كشد مواظب باش، نفوذناپذيري يعني همين. مفسر برجسته قرآن كريم ابراز داشت: بنابراين با اين هوشياري، هيچ نگراني نداشته باشيم چراكه مرگ براي ما فضيلت است و از خدا مي‌خواهيم كه شهادت كه بالاترين مرگ است براي ما روزي كند، طوبي لنا و حسن مآب. منتهي ما از شما عزيزان متشكريم. دعا مي‌كنيم هم نيروي نظامي‌مان، انتظامي‌مان، ارتش‌مان، سپاه‌مان و همه عزيزاني كه در خدمت رهبري و نظامند، مشمول دعاي ويژه ولي‌عصر(عج) باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار