کد خبر: 856569
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
هشدار عضو كميسيون فرهنگي مجلس
بايد به دست‌اندركاران فرهنگي كشور به ويژه مسئولان رسانه ملي دست‌مريزاد گفت كه توانستند با اصرار به نمايش فيلم‌هاي كره‌اي، طي چندين سال اخير جوانان را به جاي جذب به فرهنگ، تاريخ و تمدن خودمان عاشق و دلباخته كره‌اي‌ها كنند ...
   محمدصادق عابديني
محمداسماعيل سعيدي عضو كميسيون فرهنگي مجلس با انتقاد از تداوم پخش سريال‌هاي كره‌اي از شبكه‌هاي صداوسيما اين كار را باعث دور شدن جوانان از فرهنگ و تمدن ايراني عنوان كرد.
اين نماينده مجلس گفت: بايد به دست‌اندركاران فرهنگي كشور به ويژه مسئولان رسانه ملي دست‌مريزاد گفت كه توانستند با اصرار به نمايش فيلم‌هاي كره‌اي، طي چندين سال اخير جوانان را به جاي جذب به فرهنگ، تاريخ و تمدن خودمان عاشق و دلباخته كره‌اي‌ها كنند اين درحالي است كه مقام معظم رهبري درخصوص ساخت سريال‌هايي در رابطه با قهرمانان و تاريخ ايران تذكر داده‌اند.
وي تأكيد كرد: سريال‌هاي كره‌اي كه برگرفته از داستان‌هاي تخيلي است چندين سال توسط صدا و سيما خريداري و در بهترين ساعات شبانه‌روز به نمايش گذاشته مي‌شوند در حالي كه داستان‌هاي تاريخي و معاصر به عنوان نماد فرهنگ ايراني واقعي و داراي اثرات اخلاقي و معنوي نيز هستند.
تذكر عضو كميسيون فرهنگي مجلس به صداوسيما درباره پخش بيش از حد سريال‌هاي كره‌اي در حالي صورت مي‌گيرد كه با وجود آماده بودن طرح سريال‌هايي مانند «پورياي ولي» كه برگرفته از تاريخ و فرهنگ جوانمردي در كشورمان است، به دليل آنچه عدم توانايي صداوسيما در تأمين بودجه توليد سريال عنوان شده، اين سريال‌ها هنوز به مرحله توليد نرسيده‌اند.
پرداخت به فرهنگ و تاريخ كشور پيش از اين با توليد مجموعه‌هاي تلويزيوني همچون «در چشم باد»، «روزي روزگاري»، «پشت كوهاي بلند» و اثر ماندگار «هزاردستان» با استقبال بينندگان روبه‌رو شده و حتي بازپخش چند باره آنها از شبكه‌هايي مانند «آي فيلم» نيز بيننده‌هاي زيادي داشته است.
درباره حضور بي‌شمار سريال‌هاي كره‌اي، چند عامل از جمله داستان‌هاي خطي ساده، طولاني بودن و از همه مهم‌تر كمترين نياز به مميزي در طول سريال به خاطر پوشش خاص زنان كره‌اي باعث شد تا در برهه‌اي صداوسيما شروع به جايگزيني سريال‌هاي كره به جاي سريال‌هاي توليدي كشور ژاپن و مجموعه‌هاي تلويزيوني تركي بكند.
كاري كه باعث شد فرهنگ تماشاي سريال‌هاي كره‌اي در كشور راه بيفتد و قهرمان‌هايي خيالي مثل «جومونگ» به بخشي از فرهنگ عامه مردم تبديل شود.
اكنون نيز علاوه بر سريال‌هاي تاريخي كره‌اي، سريال‌هاي جديد توليدي اين كشور كه به زندگي روزمره مردم اين كشور مي‌پردازد نيز به عنوان بخشي از مجموعه سريال‌هاي خارجي شبكه‌هاي سيما پخش مي‌شود. تفكر اينكه سريال ارزان‌قيمت و كم‌مميزي مي‌تواند گزينه خوبي براي پخش از تلويزيون باشد، اكنون به معضلي فرهنگي تبديل شده است؛ معضلي كه باعث نزديكي مخاطب به فرهنگ كره و دور شدن از فرهنگ ايراني شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار