کد خبر: 856547
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
نيروهاي افغانستاني مدافع حرم در ادامه عمليات‌ خود به مرز عراق و سوريه رسيدند و كنار سردار سليماني نماز شكر اقامه كردند.
به گزارش تسنيم، نيروهاي افغانستاني مدافع حرم (لشكر فاطميون) در ادامه عمليات‌هاي خود از ماه گذشته حركت خود را به‌سمت مرز عراق و سوريه آغاز كردند. پس از تلاش گسترده نيروهاي فاطميون و همپيمانان در محور مقاومت، دو روز پيش اين نيروها توانستند با عبور از سد حملات هوايي امريكا، خود را به مرز عراق و سوريه برسانند.
 
سوريه و عراق بيش از 600 كيلومتر مرز مشترك دارند كه تا پيش از عمليات موصل، داعش بيش از 400 كيلومتر از مرز را كه عمدتاً در مناطق بياباني است، در كنترل داشت. از نظر ميداني پيشروي تا مرز سوريه و عراق در واقع به‌معني اخراج كامل داعش از بخش شرقي استان موصل خواهد بود. با رسيدن به مرز عراق و سوريه، قطع ارتباط نيروهاي داعش با خاك سوريه برآورده خواهد شد. اكنون نبردي جدي ميان امريكا و گروه‌هاي تحت هدايتش با ارتش سوريه و متحدانش بر سر اينكه چه‌كسي در مناطق مرزي جنوب سوريه مسلط باشد، شكل گرفته است. در همين حال، نشريه امريكايي «آتلانتيك» ضمن تأكيد بر «فقدان يك سياست مشخص» از سوي دولت ترامپ، درباره احتمال كشيده شدن واشنگتن به جنگ مستقيم با سوريه و متحدانش در نتيجه اتفاق‌هايي مشابه حوادث اخير «التنف» هشدار داد.
 
بنابر نوشته اين نشريه، سه بار طي ماه گذشته، ارتش امريكا مستقيماً در نزاع مستقيم با نيروهاي اسد و نيروهاي مورد حمايت ايران قرار گرفت. اين درگيري‌ها به مرگ تعداد كمي از نيروهاي حامي اسد منجر شد كه البته از منظر استراتژيك، از حملات هوايي ماه آوريل امريكا به پايگاه هوايي الشعيرات بسيار مهم‌تر است. در حالي كه احتمال كشيده شدن واشنگتن به جنگ وجود دارد، توضيح علني كمي (براي افكار عمومي) از سوي بالاترين سطوح دولت، در اين باره و همچنين عملا هيچ نظارتي از سوي كنگره امريكا وجود نداشته است، البته سؤالات جدي درباره مواضع و سياستگذاري‌ها هم در اينجا وجود دارد كه توجه به آنها نيازمند يك بررسي جدي است اما مشخص است كه اين چيزي نيست كه ما در حال مشاهده آن باشيم.
 
دولت ترامپ به جاي اين كار، به نظر مي‌رسد بدون يك بحث علني و عمومي درباره عواقب احتمالي، كوركورانه در حال لغزش و سكندري خوردن به درون اين درگيري است. اما آيا هيچ كدام از اينها دارد انجام مي‌شود؟ دولت و كنگره امريكا با يك بحران حكمراني مواجه است كه دليل آن اقدامات خود رئيس‌جمهور است. در بحبوجه اين اتفاق‌ها سه درگيري بين امريكا و نيروهاي اسد و حاميانش در جنوب شرقي سوريه در جريان است و يكي از چنين اتفاق‌هايي شايد تشديد شود و امريكا را به يك جنگ ديگر در خاورميانه بكشاند.»
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار