کد خبر: 856110
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ساخت و تکمیل 10 واحد آموزشی در شهرهای با جمعیت بالای دانش‌آموزی تا مهر ماه و شروع مدارس در اولویت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: برای اولین بار در سال گذشته موفق شدیم با عنایت ویژه دولت تدبیر و امید مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنیم و 110 میلیارد تومان مطالبات همکاران نیز در کنار آن پرداخت شده است.

وی ضرورت توجه ویژه فرمانداران به تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش و پرورش را یادآور شد و تصریح کرد: ما سال گذشته 55 درصد اعتبارات را دریافت کردیم که در حوزه تعمیر و تجهیز چندان رقم چشمگیری نبود اما امسال امیدواریم با توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه و فرمانداران رقم اختصاص یافته به این حوزه افزایش پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ما طبق ماده 27 آماده واگذاری سه استخر آموزش و پرورش به بخش خصوصی هستیم و در کنار آن باید 27 سالن ورزشی، 44 نمازخانه و 10 باب واحد آموزشی را نیز به سرعت تکمیل و تجهیز کنیم.

ناصری ضرورت تکمیل مدرسه مرحوم علیپور را به عنوان اولویت اصلی یادآور شد و افزود: سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز خلأ کمبود اعتبارات دولتی را پر کرده و بیش از 50 ساختمان آموزشی را افتتاح کردند که جا دارد از مجمع خیرین مدرسه‌ساز و حمایت‌های آنها قدردانی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ساخت 10 مدرسه و تجهیز و تکمیل برخی از سالن‌های ورزشی با پیشرفت 90 درصد در اولویت امسال است تا با همراهی خیرین که بیش از 20 پروژه را در حال اجرا دارند، تا شروع سال تحصیلی بتوانیم این فضاهای آموزشی را آماده کنیم.

ناصری اضافه کرد: ما در سه شهرستان پارس‌آباد، مشگین‌شهر و اردبیل با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم به طوریکه در اردبیل 30 درصد مدارس، پارس‌آباد 55 درصد و مشگین‌شهر نیز 50 درصد دو نوبته هستند.

عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه ما یک‌هزار و 900 ساختمان و مدرسه در استان داریم، آمادگی داریم تا در این واحدهای آموزشی طرح‌های مربوط به کاهش مصرف انرژی و استفاده از تجهیزات انرژی خورشیدی را با تأمین اعتبارات دولتی راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم در 550 مدرسه بزرگ و هنرستان‌ها این طرح را اجرایی کنیم به شرط آن که از سرانه‌های دولتی اعتبار ویژه برای این مدارس در نظر گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر