کد خبر: 856108
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
استاندار اردبیل پیشنهاد کرد
استاندار اردبیل گفت: می‌توانیم در بودجه عمرانی استان رقمی را برای مدیریت مصرف برق در نظر بگیریم تا همه ملزم به این کار مهم باشند.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: همه باید در بحث مدیریت برق و تغییر الگوهای مصرف در این حوزه توجهی جدی کنیم که به یقین با ارائه مشاوره‌های علمی‌تر از سوی شرکت توزیع برق استان، ادارات و نهادها می‌توانند در این زمینه پیشقدم شوند.

وی با اشاره به پیشنهاد مناسب شرکت توزیع برق استان برای ادارات جهت نصب تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی با هدف صرفه‌جویی در این حوزه تصریح کرد: هر چند نصب این تجهیزات هزینه‌بر است اما سرمایه‌گذاری دراز مدت در کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی در این حوزه است که می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

استاندار اردبیل گفت: شرکت برق باید دستگاه‌های پرمصرف را رصد کرده و با ارائه مشاوره به آنها سعی کند تا اشکالات و ایرادات را برطرف و آنها را با راهکارهای مناسب راغب به این سرمایه‌گذاری کند.

خدابخش افزود: حتی در فضاهای آموزشی با گستره جمعیت می‌توانیم نسبت به نصب تجهیزات انرژی خورشیدی اقدام کنیم که در این باب آمادگی داریم در بودجه عمرانی همه ساله رقمی را برای مدیریت مصرف برق در نظر بگیریم.

وی از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خواست تا در شورای اداری استان گزارش کامل از طرح‌ها و پیشنهادات شرکت توزیع برق ارائه کند تا خود دستگاه‌ها راغب باشند تا 20 درصد مصرف انرژی سالانه خود را از طریق انرژی پاک همچون خورشید تأمین کنند.

خدابخش به قیمت مناسب خرید انرژی از سوی شرکت توانیر به نرخ 810 تومان اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت با قرارداد 20 ساله آماده خرید این انرژی تولید شده مازاد است که در این باب می‌توانیم حتی تعاونی‌های مصرف کارکنان را ترغیب کنیم تا با نصب این دستگاه‌ها نسبت به فروش انرژی خورشیدی به نرخ مناسب اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بخش خصوصی به عنوان نمونه در نمین در این حوزه ورود پیدا کرده و با نصب تجهیزات انرژی خورشیدی برای تولید و فروش این انرژی پاک اقدام کرده که می‌تواند الگوی مناسب برای همه دستگاه‌ها و نهادها باشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اضافه کرد: 350 میلیون دلار ما در نیروگاه سبلان در حال سرمایه‌گذاری هستیم تا نسبت به تولید انرژی اقدام کنند که در کنار آن نیروگاه‌های پراکنده‌ای نیز همچون انگوت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تجهیز و راه‌اندازی شده تا امکان فروش برق تولیدی برای آنها فراهم آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر