کد خبر: 856106
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل گفت: شاخص 21 درصد توزیع اعتبارات استانی برای شهرستان پرجمعیت اردبیل متناسب با رشد جمعیت، حاشیه‌نشینی و مهاجرت به مرکز استان اردبیل نیست و باید در این زمینه بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جواد زنجانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: ‌به رغم افزایش جمعیت و مهاجرت‌های وسیعی که به اردبیل در سال‌های اخیر شده، متأسفانه شاخص توزیع اعتبارات اردبیل ثابت مانده و هیچ تغییری نیافته است در حالی که 50 درصد جمعیت استان اردبیل با رقم 610 هزار نفر در مرکز استان سکونت دارند.

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات به رغم گستردگی مطالبات مردمی در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و سایر خدمات تصریح کرد: جالب است 50 شهرک جدید در اردبیل احداث شده که ما کمترین ساخت و ساز مدرسه و مراکز بهداشتی، درمانی را در آنها شاهد هستیم.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه به هیچ وجه شاخص 21 درصد در توزیع اعتبارات استانی برای شهرستان اردبیل با نصف جمعیت استان جوابگو نیست، گفت: در مناطق حاشیه اردبیل به اندازه پنج شهرستان جمعیت وجود دارد که اغلب نیز زیر خط فقر و محرومیت به سر می‌برند که باید توجه ویژه‌ای به این حوزه انجام شود.

زنجانی افزود: در توزیع اعتبارات 20 درصد طرح‌های اقتصاد مقاومتی نیز باید براساس طرح‌های اشتغالزا به دور از سلائق و رفتارهای تبعیض‌آمیز برخورد کنیم تا زمینه تکمیل و راه‌اندازی برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها فراهم آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر