کد خبر: 856099
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
مدیر عامل خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره(س) اصفهان:
داروی IVIG یکی از داروهای حیات بخش بیماران نقص ایمنی اولیه است و در صورتی که از این دارو استفاده نکنند در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

مدیر عامل خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره(س) در خصوص کمبود وگران بودن داروی IVIGاظهار نمود : بیماران نقص ایمنی اولیه از سال گذشته با مشکل تامین داروی خاص خود از جمله IVIG پیریوژن مواجه شدند و همچنان این مشکل وجود دارد.

سید محمد باقر حجازی اظهار داشت: داروی IVIG یکی از داروهای حیات بخش بیماران نقص ایمنی اولیه است و در صورتی که از این دارو استفاده نکنند در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: بیماران نقص ایمنی اولیه برای ادامه حیات خود نیازمند تزریق این دارو هستند که هر ویال آن برابر با 750 هزار تومان است که 90 درصد هزینه را بیمه‌ها می‌پردازند.

حجازی با اشاره به اینکه از سال گذشته  با کمبود داروی IVIG پیریوژن  مواجه شدیم و این مشکل همچنان وجود دارد، اعلام کرد: سال گذشته به دنبال کمبود داروی IVIG پیریوژن و نبود آن در سطح داروخانه‌ها ، از موجودی که در انبارهای دارویی تهران  بود استفاده کردیم و برای مدتی مشکل بیماران حل شد اما امسال برای بار دیگر بیماران در تامین این دارو دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: در گذشته داروی IVIG پیریوژن از سوئیس وارد می‌شد که هیچ بیماری به آن حساسیت نداشت اما از سال گذشته به دلیل عدم وارد کردن این دارو، داروی IVIG اینتراتکت از آلمان وارد می‌شود که معدودی از بیماران به آن حساسیت دارند و به کما می‌روند.

حجازی اذعان داشت: حساسیت برخی بیماران به داروی IVIG اینتراتکت به دلیل سیستم ایمنی خود فرد است و اشکال از دارو نیست زیرا که 90 درصد بیماران به این دارو هیچ حساسیتی ندارند.

وی گفت: نبود داروی IVIG پیریوژن در سطح بازار تنها مشکل اصفهان نیست و  دیگر استان‌ها هم با این مشکل مواجه هستند.

مدیر عامل خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) بیان داشت: خیریه تاکنون برای رفع مشکل این تعداد از بیماران از سوی معاونت غذاودارو و وزارت بهداشت پیگیری کرده است اما هنوز نتیجه‌ ای نگرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار