کد خبر: 856058
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
فرماندهي كل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد نيروهاي مسلح اين كشور با همكاري همپيمانان، نخستين مرحله عمليات نظامي را در منطقه صحرايي سوريه با موفقيت انجام دادند...
احمد كاظم‌زاده
نويسنده: احمد كاظم‌زاده
 
فرماندهي كل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد نيروهاي مسلح اين كشور با همكاري همپيمانان، نخستين مرحله عمليات نظامي را در منطقه صحرايي سوريه با موفقيت انجام دادند و موفق شدند در شمال شرق گذرگاه تنف به مرز كشور دوست و برادر عراق برسد. اين نقطه مرزي ميان اردن، عراق و سوريه است و از اهميت راهبردي زيادي در جنگ با تروريسم تكفيري برخوردار است. با اين موفقيت، ميان نيروهاي امريكايي و نيروهاي تحت فرماندهي‌ اين كشور با بخش شمالي بيابان‌ها فاصله افتاد. امريكايي‌ها و نيروهاي متحدشان كه براي حركت از گذرگاه تنف به سوي شمال و عمق مناطق بياباني برنامه‌ريزي مي‌كردند به دليل بسته شدن ديگر نمي‌توانند به منطقه مرزي راهبردي البوكمال دست پيدا كنند.
 
آنچه بر اهميت اين پيروزي مي‌افزايد آزادسازي هزاران كيلومتر ديگر از خاك سوريه از زير تسلط داعش است كه پاي قدرت‌هاي خارجي از جمله امريكا را نيز به بهانه مقابله با داعش به اين كشور بازكرده است. اگر هم تا پيش از اين كسي درباره سياست مديريتي امريكا در قبال داعش (به جاي مبارزه جدي با آن شك و شبهه داشت) اكنون ديگر چنين شك و شبهه‌اي باقي نمانده است زيرا نيروهاي امريكايي در چند مرحله خواستند جلوي پيشروي ارتش سوريه را به مرز اين كشور بگيرند اما با جديتي كه در ارتش سوريه و همپيمانان آن ديدند نتوانستند كاري كنند. با اين حال به نظر مي‌رسد امريكا و ديگر حاميان داعش و تروريست‌هاي تكفيري و در رأس آنها عربستان و رژيم صهيونيستي كماكان به مانع‌تراشي‌هاي خود ادامه خواهند داد، به‌خصوص آنكه هنوز مناطق وسيعي از خاك سوريه باقي مانده است كه بايد از زير اشغال گروه‌هاي تكفيري از جمله داعش آزاد شود. همچنين با وجود اينكه استقرار نيروهايي از ارتش سوريه و عراق در دو سوي مرز دو كشور نقطه آغازين مهمي براي احياي حاكميت ملي و تماميت ارضي دو كشور محسوب مي‌شود اما هنوز راه زيادي براي كنترل كامل ارتش‌هاي دو كشور عراق و سوريه بر مرزهاي مشترك باقي مانده است كه بي‌ترديد تلاش‌ها براي كنترل كامل آن كماكان ادامه خواهد يافت.
 
از ديگر سو آنچه بر اهميت پيروزي‌هاي جديد ارتش سوريه و رسيدن آنها به منطقه مرزي مشترك با عراق و اردن در تنف افزوده، پيروزي‌هاي جديد است كه ارتش عراق و نيروهاي مردمي اين كشور در غرب موصل به‌دست آورده‌اند. در اين عمليات نيروهاي بسيج مردمي موفق شدند 14 هزار كيلومتر مربع از مناطق غرب موصل از جمله 360 روستا را آزاد كنند و 2هزار نفر از نيروهاي تروريستي داعش را معدوم سازند. با اين پيروزي عمليات آزادسازي غرب موصل نيز به مرحله پاياني نزديك شده و هر آن جشن پيروزي آن اعلام خواهد شد.
 
در مجموع پيروزي‌هاي همزمان ارتش‌هاي عراق و سوريه يكبار ديگر اين واقعيت را به اثبات رساند كه در مبارزه با تروريسم تكفيري هيچ نيروي قوي‌تر و با‌انگيزه‌تر از نيروهاي بومي و محلي وجود ندارد و همچنانكه در جريان اين عمليات‌ها به‌خصوص در سوريه نيز مشاهده شد، نيروهاي خارجي و به‌خصوص امريكايي در راستاي منافع رژيم صهيونيستي سياست مديريت تروريسم تكفيري را در پيش گرفته‌اند و تا جايي كه مقدور باشد اين مبارزه را كش مي‌دهند و آن را طولاني مي‌سازند اما ارتش‌هاي عراق و سوريه نشان دادند كه بيش از اين نمي‌توانند صبر پيشه كنند و بايد هر چه سريع‌تر براي احياي حاكميت ملي و تماميت ارضي خود بكوشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار