کد خبر: 855881
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
فرماندار زاهدان از آغاز طرح مطالعاتی ۲ پروژه عمرانی عظیم شهر زاهدان که به روان شدن ترافیک شهری کمک شایانی می‌کند خبر داد.
مجتبی خانجانی افزود: تبدیل تقاطع همسطح "زیباشهر" به غیرهمسطح و تبدیل تقاطع همسطح "مهرشهر" به غیر همسطح از جمله پروژه‌هایی است که با پیگری فرمانداری در راستای کاهش هزینه‌های زیست محیطی، آلودگی هوا و بار ترافیکی با همت اداره راه‌آهن جنوب شرق کشور و همیاری شهرداری زاهدان به زودی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

فرماندار زاهدان در مورد این پروژه‌ها گفت: تقاطع‌های غیرهمسطح از بار ترافیکی معابر کاسته و به سرعت بیشتر عبور و مرور خودروها، کاهش تلفات انرژی و زمان و نیز پایین آمدن آمار تصادفات کمک شایانی می‌کنند؛ در حال حاضر اکثر شهرهای پیشرفته و بزرگ جهان یا پیشتر 2 طبقه شده‌اند یا به سوی 2 طبقه شدن حرکت می‌کنند.

خانجانی تصریح کرد: موقعیت تقاطع همسطح زیباشهر به غیرهمسطح از انتهای زیباشهر به میدان "خاتم(ص)" است که پل روگذر برای عبور قطار و زیرگذر با 2 مسیر رفت و برگشت که هرکدام با دهانه‌ای به عرض 15 متر و 3 لاین برای تردد خودروها در نظر گرفته شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش حجم ترافیک و بالا بردن ضریب ایمنی قطار عنوان کرد و گفت: اعتبار این طرح بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار