کد خبر: 855864
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
مدیرعامل سازمان آرامستان اصفهان :
ساماندهي و نوسازي ناوگان حمل متوفي، بررسي و ساماندهي مديريت آرامستان هاي محلي و مديريت و كنترل دفن اموات از موضوعات كليدي و ضروری شهر اصفهان است

جلسه شوراي سازمان آرامستان هاي شهرداري اصفهان با حضور مهدي جمالي نژاد شهردار اصفهان، نماينده شوراي اسلامی شهر، نماينده استانداري و هيات مديره، مدیریت امور هماهنگی مناطق و سازمانهای شهرداری  و مدیرعامل سازمان آرامستان هاي شهرداري برگزار شد.

شهردار اصفهان در اين نشست ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی اظهار داشت : با توجه به وضعیت نامناسب 10 غسالخانه در سطح شهر از لحاظ بهداشتي و ایجاد مشکلات عدیده برای شهروندان، لازم است جایگزین مناسبی برای آنها درنظر گرفته شده و از فعالیت غسالخانه‌های موجود جلوگیری شود.

وي با اشاره به ساماندهي و نوسازي ناوگان حمل متوفي،  تصريح كرد: جهت افزایش رضایت شهروندان در خصوص هزینه حمل و کیفیت خدمات مربوطه، حدود 40دستگاه آمبولانس حمل متوفي، نوسازی و به ناوگان حمل متوفی افزوده شد.

در ادامه مدیرعامل سازمان آرامستان اصفهان با ارائه پيشنهاداتي براي ساماندهي اوضاع آرامستان ها و مسائل مربوط به دفن متوفي، اضافه كرد: راه اندازي دفتر مركزي سازمان آرامستان هاي شهرداري جهت مديريت جامع آرامستان ها، ارائه صدور جواز دفن در مراكز براي ارائه خدمات به شهروندان و لزوم وجود ناظر شرعي در آرامستان هاي محلي سطح شهر از جمله برخي از كارهايي است كه مي توان براي ساماندهي آرامستان ها انجام داد.

پرورش با بيان اينكه براي ساماندهي و كامل كردن چرخه مربوط به رصد متوفي نياز به احداث غسالخانه در غرب اصفهان داريم، گفت: تا جايي كه امكان دارد بايد ساير غسالخانه ها جمع آوري شده و ساير امور مربوط به غسالخانه ها زير نظر سازمان آرامستان هاي شهرداري قرار بگيرد.

ساماندهي و نوسازي ناوگان حمل متوفي، بررسي و ساماندهي مديريت آرامستان هاي محلي و مديريت و كنترل دفن اموات از موضوعات كليدي مورد بحث در اين جلسه بود.

در اين نشست پيشنهاداتي در خصوص راه اندازي دفتر مركزي سازمان آرامستان‌ها درسطح شهر، جهت مديريت جامع آرامستان هاي شهر اصفهان، صدور جواز دفن كليه متوفيان توسط سازمان در آرامستان‌هاي محلي و امامزادگان و همچنين ثبت اطلاعات هويتي، فوت و ... در نرم افزار تهیه شده توسط سازمان، به شهرداری ارائه شد.

اعضای شورای سازمان با توجه به حضور برخي از افراد سالمند و ناآشنا به مسائل روز، حقوقي، شرعي و اجتماعي در مديريت آرامستان هاي محلي، بر ساماندهی و کنترل فعالیت آرامستان‌های سطح شهر تأکید کردند.

همچنین در این جلسه بر ضرورت کنترل آسیب‌ها و چالش‌های ناشی از: وجود زمين هاي باير، كشاورزي و باغي كه به صورت وقفي بوده و كاربري آرامستان ندارند، ‌فقدان حد و مرز مشخص و امكان توسعه آرامستان ها، وجود مسائل غيربهداشتي، عدم وجود نظامي قانونمند در موضوع خدمات قابل ارائه پس از دفن، جاري شدن آب تغسيل از غسالخانه هاي موجود به فاضلاب‌هاي شهري و چاه هاي حفاري شده، كمبود امكانات اوليه در آرامستان‌ها و فقدان سامانه و نرم افزار ثبت گواهي فوت و ابطال شناسنامه، بحث و تبادل نظر گردید .

شایان ذکر است گزارش عملكرد سازمان، صورت‌های مالی، عمليات و بودجه سازمان آرامستان هاي شهرداري مورد بررسي و تأیید قرار گرفت و تفريغ بودجه سازمان آرامستان هاي شهرداري با مبلغی بالغ بر 19 ميليارد تومان به تصویب رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار