کد خبر: 855574
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در پي دومين حمله هوايي به نيروهاي سوري در گذرگاه التنف انجام شد
امريكا براي دومين بار نيروهاي سوري را در مثلث حساس التنف هدف قرار داد، اقدامي كه با واكنش تند اتاق عمليات نيروهاي همپيمان سوريه روبه‌رو شده است.
امريكا براي دومين بار نيروهاي سوري را در مثلث حساس التنف هدف قرار داد، اقدامي كه با واكنش تند اتاق عمليات نيروهاي همپيمان سوريه روبه‌رو شده است. روسيه خواستار نشست فوري شوراي امنيت شده و نيروهاي سوريه هم حركت به سمت رقه را تسريع كرده‌اند؛ شهري كه پايتخت داعش شناخته مي‌شود و امريكا با همكاري نيروهاي كرد از روز سه‌شنبه عمليات كنترل بر آن را شروع كرده است.
 
هواپيماهاي ائتلاف امريكايي سه‌شنبه شب براي دومين بار به مواضع ارتش سوريه در گذرگاه مرزي التنف حمله كردند. در اين حمله دست كم دو نيروي سوري كشته و 15 نفر ديگر مجروح شدند. اين ائتلاف ضمن تأييد حمله خود به نيروهاي ارتش سوريه گفته كه اين حمله را در واكنش به ورود نيروهاي مدافع دولت سوريه به منطقه‌اي انجام داده كه شامل مقررات آتش‌بس مي‌شده ولي سرگئي ريابكوف، معاون وزير امور خارجه روسيه گفته حمله هوايي روز سه‌شنبه امريكا نقض قوانين بين‌المللي است. حمله جديد امريكا به نيروهاي سوريه در گذرگاه تنف در حالي اتفاق افتاد كه نيروهاي حشد‌الشعبي (بسيج مردمي عراق) در مرز سوريه تجمع كرده‌اند و احمد الاسدي در گفت وگو با ايرنا گفته آماده است با هماهنگي بين دولت سوريه و عراق براي تعقيب عناصر تروريستي داعش وارد خاك سوريه شود. امريكا نگران اين است كه با ورود حشد الشعبي به سوريه، كنترل مناطق مرزي سوريه با عراق تحت كنترل امنيتي نيروهاي حامي دولت سوريه قرار بگيرد. روزنامه سعودي «الشرق الاوسط» پيش از اين به نقل از مقام‌هاي غربي نوشته بود حملات امريكا به نيروهاي (نزديك به) ايران و طرفدار دمشق به دليل ممانعت از پيشروي آنها به سمت پايگاه «تنف» صورت گرفته است؛ جايي كه در آن معارضان و مربيان نظامي امريكايي، انگليسي و نروژي حضور دارند. منابع غربي تحركات ارتش سوريه و مقاومت در سوريه را «هلال ايراني» مي‌نامند و مي‌گويند حمله امريكا براي قطع پل ارتباطي ايران با سوريه، عراق و حزب‌الله لبنان صورت مي‌گيرد كه هدف نهايي آن ايجاد گذرگاه زميني به دريايي مديترانه است.
  
امريكا خط قرمز را زير پا نگذارد
منابع نظامي سوري به خبرگزاري سانا گفته‌اند ارتش سوريه و نيروهاي همپيمانش مصمم هستند جنگ عليه گروه‌هاي تروريستي داعش و جبهه النصره را ادامه دهند. فرماندهي اتاق عمليات نيروهاي همپيمان سوريه متشكل از عراق، روسيه، ايران وسوريه نيز به امريكا درباره حمله به نيروهاي سوري هشدار داده است. امريكا با حمله به ارتش سوريه نشان داد در مبارزه با تروريسم دروغ مي‌گويد. بر اساس گزارش يورو نيوز اين فرمانده در بيانيه‌اي هشدار داد: « سكوت همپيمانان سوريه بيانگر ضعف نيست، بلكه از روي خويشتنداري است چراكه همپيمانان تمايل دارند زمينه براي راهكارهاي ديگر فراهم باشد. ولي اگر امريكا به اين روند ادامه دهد و خطوط قرمز را پشت سر گذارد، اين سكوت به طول نخواهد انجاميد. » در اين بيانيه آمده است: « ارتش سوريه و نيروهاي همپيمانش در صحرا، با همان تروريست‌هايي مي‌جنگند كه امريكا مدعي است براي مبارزه با آنان آمده است. چگونه امريكا حمله به نيروهاي ارتش و همپيمانانش را توجيه مي‌كند، در حالي كه حملاتي انجام مي‌دهد كه فقط به سود تروريست‌هاست.» فرانتس كلينتسويچ معاون كميسيون امور دفاعي شوراي فدراسيون نيز گفت كه مسكو خواستار برگزاري نشست فوري شوراي امنيت براي رسيدگي به حمله هواپيماهاي ائتلاف امريكايي به كاروان ارتش سوريه شده است. اين مقام روس تصريح كرد: «اين اقدام ائتلاف امريكايي در واقع حمايت از تروريست‌هاست كه ارتش سوريه با آن مبارزه بي‌امان مي‌كند و با هدف قرار دادن نظاميان سوري نبرد ضدتروريستي را تضعيف مي‌كنند.» سرگئي ريابكوف، معاون وزير امور خارجه روسيه نيز گفت كه حمله هوايي روز سه‌شنبه امريكا به شبه‌نظاميان تحت حمايت دولت دمشق در جنوب سوريه نقض قوانين بين‌المللي محسوب مي‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
مرگ برآمریکا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
0
خیلی جالبه که همه عالم و ادم میدونند که امریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است اونوقت منتظر نشستند که اون در غالب ائتلاف بیاید تروریست را از بین ببرد او خودش تروریست را بوجود اورده تا منافعش را حفظ کند اونوقت میاد اونهارا از بین میبرد او فقط در قالب ائتلاف مواظب گروه تروریستها است و از اونها محافظت میکند چرا کشورهای دیگر وقت تلف میکنند اونها انجا حضور دارند تا اگر تروریستها ضعیف شدند کمکشان کنند .این است هویت استکبار جهانی در خارج و در داخل کشور های ما مسلمانان خودی هایمان هم اهداف انهار در دولت اجرا میکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار