کد خبر: 855558
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
وزير نفت درباره حكم صادره در مورد صادرات گاز به تركيه گفت: متن حكم را نه ما و نه طرف مقابل نمي‌توانيم منتشر كنيم چراكه غير قانوني است اما در اختيار مراجع رسمي كشور مي‌تواند قرار بگيرد.
بيژن زنگنه وزير نفت در حاشيه جلسه هيئت دولت در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به تحولات كنوني قطر ميادين مشترك ما با اين كشور در چه وضعيتي قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: مسئله خاصي وجود نخواهد داشت و هر دو طرف طبق روال كار خود را انجام خواهند داد.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه گفته مي‌شود مذاكرات ايران با هند به دليل توقع اين كشور براي خريد گاز ارزان‌تر و مشابه آنچه به تركيه ارسال مي‌شود به شكست انجاميده و شركتي روسي جاي آن را گرفته است، درست است يا خير، گفت: اين مسئله كه هندي‌ها آمدند و درباره ترك‌ها با ما صحبت مي‌كنند دروغ بزرگي است.
 
زنگنه ادامه داد: ما با هندي‌ها سر اين موضوع كه اگر فرزادB را توسعه دهند و با قيمت گازي كه از ما برداشت مي‌كنند به توافق نرسيديم، دو راه را هم به موازات مذاكرات با هندي‌ها دنبال مي‌كنيم؛ يكي اينكه شركت گازپروم روسي آمده و درباره همان ميدان فرزاد B و A پيشنهاداتي به ما داده است. وزير نفت تصريح كرد: راه ديگر اينكه ما خودمان شروع كرديم به تكميل كردن مطالعات كه اگر قرار شد به روش ديگري ميدان را توسعه دهيم، مطالعات آن را داشته باشيم و فرصت را از دست ندهيم.
 
وي درباره تشكيل كارگروه‌هايي در وزارت نفت گفت: اين كارگروه‌ها براي عقد قراردادهاي بالا دستي نفت تشكيل شده است و براي بهره‌برداري پروژه‌ها نيست، ما براي هر كدام از ميدان‌ها يك كار گروه تشكيل داديم. زنگنه اضافه كرد: هر كدام از اين كارگروه‌ها يك بخش فني دارد كه طرح توسعه ميدان را بررسي كرده و با طرف خارجي مذاكره مي‌كنند و هنگامي كه به تفاهم رسيدند، مسيري دارد كه بايد در شوراي فني  در سطح مديريت برنامه‌ريزي تلفيقي بررسي شود كه اگر بعد از آن لازم شد به شوراي عالي مخازن خواهد رفت.
 
وزير نفت درباره تغييرات كابينه اظهار بي‌اطلاعي كرد و پيرامون بحث توليد پالايشگاه ستاره خليج‌فارس و كاهش توليدات آن گفت: اين موضوع را تأييد نمي‌كنم،در همان موقع هم گفتيم اين توليد مستمر شروع شده و جريان ادامه دارد و در حال تثبيت توليد در آنجا هستيم.
وي تأكيد كرد: من هيچ گاه نگفتم در بنزين خودكفا مي‌شويم، روزنامه كيهان گفت و خودش هم بايد جواب آن را بدهد، بنابراين برويد از آقاي شريعتمداري بپرسيد. وزير نفت پيرامون بحث ارسال گاز به تركيه خاطرنشان كرد: متن حكم را نه ما و نه طرف مقابل نمي‌توانيم منتشر كنيم چراكه غير قانوني است اما در اختيار مراجع رسمي كشور مي‌تواند قرار بگيرد اما مي‌توانيم بحث را تشريح كنيم.
 
زنگنه در پايان با اشاره به صادرات نفت به اروپا خاطرنشان كرد: ما درصدد تنوع مشتريانمان هستيم، در ساليان تحريم پنج عدد مشتري داشتيم و الان اضافه شده و اين روند ادامه دارد اما بدانيد قيمت فروش نفت ما معمولاً به شرق دور بيشتر از اروپاست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
1
حکم مربوط به اسناد خفت بار 2030 وبرجام راهم که منتشر نکردی فقط بلدی از آزادی و حقوق شهروندی حرف بزنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
1
همه گنده ها محرمانه
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
1
ایا؟ با اینهمه عقب گرد وضرر مالی" که زنگنه درمدت 4 سال در دولت یازدهم بوجود اورد"می تواند در دولت دوازدهم هم باشد؟ تا
باصطلاح رئیس دولت "پروژه های نیمه تمامش در دولت یازدهم "در
دولت دوازدهم " تکمیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار