کد خبر: 855361
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
يك روستايي درمانده: در يكي از روستاهاي استان گيلان زندگي مي‌كنم و درآمدي جز كشاورزي ندارم. در اين روزها كه بازار ايران پر از برنج‌هاي بي‌كيفيت خارجي است به سختي از پس مخارج زندگي برمي‌آيم، با تمام مشكلاتي كه به عنوان يك كشاورز شاليكار با آن دست و پنجه نرم مي‌كنم، چند روزي است كه مشكل بزرگ‌تري بر دوشم نهاده شده و آن چيزي نيست جز تسويه يك وام كه 12 سال پيش گرفته بودم.
 
12 سال پيش براي رفع گره كوچكي از مشكلاتم وامي به مبلغ 500 هزار تومان دريافت كردم. پس از پرداخت يك قسط اعلام شد كه اين مبلغ به صورت بلاعوض پرداخت شده و نيازي به پرداخت اقساط نيست، اما حالا نامه‌اي دريافت كرده‌ام مبني بر اينكه اين وام بايد پس از 12 سال تسويه شود. از مسئولاني كه در اين چهار سال فقط شعار داده‌اند و حتي گره‌ كوچكي از مشكلات ما كشاورزان را باز  نكرده‌اند، يك سؤال دارم و آن اينكه بعد از 12 سال چطور وامي را كه اعلام شده بود بخشيده شده، از كشاورزان بي‌بضاعت اين مرز و بوم درخواست مي‌كنيد؟ چطور مي‌شود وامي كه ابلاغيه بخشيده شدن آن صادر شده بود، حالا و بعد از 12 سال دوباره به جريان مي‌افتد. ضمن اينكه ما كشاورزان اگر از پس مخارج زندگي‌مان برمي‌آمديم نيازي به دريافت وام‌هاي كوچك اينچنيني نداشتيم!
 
شما چطور مي‌توانيد حقوق‌هاي چند ده ميليوني بگيريد، آن وقت از ما طلب بازپس‌گيري وامي را داشته باشيد كه 12 سال پيش عنوان شده بود بخشيده شده است؟
اگر طبق شعارهاي مطرح شده قبل از انتخابات به دنبال رفع مشكلات مردم هستيد، لطفاً پاسخگو باشيد، چراكه من به عنوان يك كشاورز ناتوان توان پرداخت حتي 100 هزار تومان از اين مبلغ را ندارم چه برسد به اينكه بخواهم بعد از 12 سال 500 هزار تومان اصل وام و 150 هزار تومان هم سود آن را پرداخت كنم.
آقاي رئيس‌جمهور در شعارهايتان قبل از انتخابات مي‌گفتيد كه مي‌خواهيد به داد قشر ضعيف جامعه برسيد پس حالا چه شده كه بعد از انتخابات شعارها و حرف‌هايتان در حمايت از قشر ضعيف را فراموش كرده‌ايد و مسئولانتان درخواست مطالبات بخشيده شده را دارند؟ بگذاريد حداقل زمان زيادي از طرح شعارهايتان بگذرد تا مردم يادشان برود كه براي به دست آوردن پست رياست جمهوري چه‌ها كه نكرديد، بعد به دنبال دريافت مطالبات قديمي از قشر ضعيف جامعه باشيد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار