کد خبر: 855298
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برداشت گندم از 29 هزار هکتار در شهرستان های گرمسار و آرادان در استان سمنان آغاز شد.
سید حسن میر عماد افزود: عملیات برداشت گندم در شهرستان های گرمسار و آرادان آغاز شده است و کار خرید گندم نیز از سوی مراکز خرید مستقر در این شهرستان ها انجام می شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال زراعی 96-95 بیش از 103 هزار تن گندم از مزارع زیر کشت استان برداشت شود، بیان داشت: کار خرید گندم در استان به عهده اداره کل غله و خدمات بازرگانی است و سازمان تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر در امر خرید گندم مشارکت دارد .
میرعماد با تاکید بر اینکه برای خرید مطلوب گندم و رضایت حال کشاورزان 32 مرکز خرید در استان فعال است، یاد آور شد: خرید گندم با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید و حداکثر 2 درصد سِن زدگی به قیمت پایه 13 هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود و وجه گندم خریداری شده در کوتاه ترین زمان از طریق بانک عامل به کشاورزان پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: حداکثر رطوبت مجاز برای گندم استان به جز منطقه کالپوش 12 درصد است.
 دو سیلوی بتنی و فلزی در استان سمنان وجود دارد و بقیه ذخیره گندم در انبارها انجام می شود، در سال گذشته 100 تن گندم از کشاورزان استان سمنان خریداری شد و سمنان در تولید گندم، رتبه هشتم کشور را به دست آورد.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار در حوزه مختلف جهادکشاورزی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار