کد خبر: 855135
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
اداره کل کار وامور اجتماعی گلستان
سعید مازندرانی مدیرکل تعاون ورفاه اجتماعی از جذب 4300 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی در گلستان خبر داد

سعید مازندرانی گفت: طرح کارورزی سال گذشته به صورت پایلوت در گلستان اجرا شد و طی آن 550 نفر توانستند در واحدهای کارگری جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح امسال به صورت کشوری اجرا خواهد شد، افزود: امسال 4300 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی در استان گلستان جذب خواهند شد.

مازندرانی هدف از اجرای این طرح را جذب و اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی عنوان و تصریح کرد: انتقال مهارت و تجربه و همچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار از اهدافی است که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این طرح دنبال می کند.

وی درخصوص شرایط سنی برای مقاطع تحصیلی قابل پذیرش خاطر نشان کرد: حداکثر سن برای مقطع تحصیلی کارشناسی 26سال، برای کارشناسی ارشد 30 سال و برای دکتری 33 سال است که سابقه خدمت سربازی به آن اضافه خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح کارورزی در ابتدا به صورت یک دوره آموزشی 4 الی 9ماهه خواهد بود، اظهار کرد: کارفرمایانی که علاقمند بکارگیری کارورزان هستند، در سامانه کارورزی ثبت نام خواهند کرد و از این طریق با فارغ التحصیلان دانشگاهی متقاضی این طرح لینک می شوند.

وی اضافه کرد: برای متقاضیان طرح کارورزی یک دوره آمادگی شغلی برگزار خواهد شد و در این دوره کارورزان به طور میانگین هر ماه 100 ساعت آموزش خواهند دید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر