کد خبر: 855115
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان :
300 گروه جهادی درمشاغل مختلف جهت مناطق محروم درنظر گرفته ایم، که در قالب اردوهای سه، هفت و ده روزه به این مناطق اعزام می‌ شوند

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان دررابطه با اعزام گروه‌ها به اردو‌های جهادی اظهار کرد: در برنامه اعزام گروه‌های جهادی 300 گروه را برای اعزام در نظر گرفتیم که 120 هزار نفر روز می‌شود و در قالب اردوهای سه، هفت و ده روزه به مناطق می‌روند که در این اردوها از کلیه اقشار جامعه حضور دارند مانند دانشجویان، دانش‌آموزان، بسیج مساجد و محلات نیز حضور فعال خواهند داشت.

احسان رضاپورگفت: در برنامه اعزام گروه‌های جهادی 300 گروه را برای اعزام در نظر گرفتیم که 120 هزار نفر روز می‌شود و در قالب اردوهای سه، هفت و ده روزه به مناطق محروم می‌روند.

وی افزود: اولویت ما اعزام افراد و گروه‌ها به حاشیه شهرهاست و دلیل آن نیز فرمایشات و منویات رهبر انقلاب است که فرمودند توجه ویژه‌ای به حاشیه‌نشینی داشته باشید، در اصفهان مناطقی مثل حصه، دارک، ارزنان، جوی‌آباد و ...  با وجود اینکه در شهر هستند اما متأسفانه در محرومیت به سر می‌برند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: علاوه بر پرداختن به حاشیه‌نشینان در اردوهای جهادی امسال برنامه‌ای هم برای اردوهای جهادی فرا استانی آماده شده است، از جمله استان‌هایی که گروه اعزام می‌شود می‌توان به چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان، ایلام و... اشاره کرد.

وی عنوان کرد: ساماندهی و سازمان‌دهی نیز در قالب بسیج متخصصین انجام شده است تا مهندسان صنعتی، مهندسان عمران، مهندسان کشاورزی را نیز به مناطق اعزام کنیم؛ همچنین تیم‌های پزشکی نیز در برنامه حضور خواهند داشت، تاکنون در اردیبهشت‌ماه 50 تیم اعزام شده‌اند و در کلیه شهرستان‌های محروم در قالب تیم‌های 6 و 7 نفره بوده‌اند که شامل پزشک، پزشک‌یار، پرستار، مشاور زن و مرد به همراه اقلام دارویی بوده‌اند و 150 تیم نیز در برنامه ریزی‌های آینده قرار است اعزام شوند.

رضاپور تصریح کرد: اعزام‌های تابستان امسال از ابتدای تیرماه آغاز می‌شوند و در حال حاضر منتظر هستیم تا امتحانات تمام شوند تا اعزام‌ها را آغاز کنیم؛ همه تلاش ما این است که این اعزام‌ها فقط معطوف به تابستان نباشد و در طول سال مستمر باشند، در ماه مبارک رمضان با توجه به اینکه امتحانات هم هست تعداد اعزام‌ها کم است.

وی بیان داشت: امسال در یکی از مناطق محروم بیمارستان صحرایی نیز خواهیم داشت، ترجیح داده شده این بیمارستان در حاشیه شهر قرار داشته باشد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان  اذعان داشت: در اردیبهشت امسال در حالی که در مجموع 17 سال از آغاز فعالیت بسیج سازندگی می‌گذرد در سال 95، 20 هزار نفر جهادگر در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم خدمت‌رسانی کردند؛ همچنین بیش از 6 هزار و 500 نفر در 220 گروه جهادی سازماندهی ‌شده‌اند و در حدود 500 روستای محروم در مناطق مختلف کشور مشغول به فعالیت شدند.

وی همچنین مطرح کرده بود: بسیج سازندگی استان اصفهان در بین استان‌های کشور رتبه اول را در ایجاد اشتغال داشته است، در بخش مشاغل خانگی برای 648 طرح و در بخش صنایع تبدیلی به غیر از کشاورزی برای 208 طرح متقاضی داریم و در سال گذشته برای 3 هزار و 742 نفر اشتغال ایجاد کردیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار