کد خبر: 855083
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خبر داد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: با توجه به اهمیت موضوع آتش‌سوزی مراتع و عرصه‌های طبیعی و خسارتی که اینگونهحوادث در بر دارد، تخصیص اعتبارات این بخش در اولویت قرار دارد و این موضوع پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: با توجه به اهمیت موضوع آتش‌سوزی مراتع و عرصه‌های طبیعی و خسارتی که اینگونهحوادث در بر دارد، تخصیص اعتبارات این بخش در اولویت قرار دارد و این موضوع پیگیری می‌شود.

عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با موضوع آتش‌سوزی مراتع و عرصه‌های طبیعی با تاکید بر مشارکت تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای همکاری در خصوص پیشگیری و مهار آتش‌سوزی مراتع و عرصه‌های طبیعی، گفت: برای کاهش میزان آتش‌سوزی باید تمامی ابعاد از جمله تجهیزات مورد نیاز، نقشه راه مشخص، فرهنگ‌سازی و... مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در فرمانداری‌ها باید اکیپ‌های اضطراری تشکیل شود و به ازاء هر شهرستان یک اکیپ تشکیل و هر اکیپ بر اساس بررسی نقاط حادثه خیز که بیش از سایر نقاط احتمال بروز آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی آنها وجود دارد، در مکان مناسب مستقر شوند.

فیلی ادامه داد: از اعتباراتی که تخصیص داده می‌شود باید تجهیزاتی که نیاز است تهیه و در اختیار اکیپ‌ها قرار داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: در صورت بروز آتش‌سوزی تیم اضطرار به محل حادثه اعزام می شود و در صورت نیاز از شهرستان‌های معین نیز کمک گرفته می‌شود و به این ترتیب تیم‌های اضطرار در مدت زمان کوتاه‌تری در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند.

وی در رابطه با موضوع واگذاری چراگاه‌ها به اشخاص، عنوان کرد: این اقدام باید با مدیریت بسیار دقیقی انجام و اولویت‌بندی متقاضیان بومی در این رابطه مورد توجه واقع شود.

فیلی بیان کرد: برای پیشگیری از بروز آتش‌سوزی همچنین باید کمیته ارزیابی و تحقیق و برای بررسی نحوه واگذاری مراتع و عرصه‌های طبیعی نیز باید کمیته تشویق و اصلاح واگذاری تشکیل شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش اطلاع رسانی عنوان کرد: باید کمیته اطلاع رسانی متشکل از رسانه‌‌ها تشکیل شود که به این طریق گام موثری در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع و عرصه‌های طبیعی برداشته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار