کد خبر: 854881
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سقف پرداخت تسهیلات واحدهای کوچک و متوسط در سال‌جاری از محل رونق تولید مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید حامد عاملی در مجلس شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: سقف تعیین شده برای واحدهای کوچک تا یک میلیارد تومان و واحدهای متوسط تا سه میلیارد تومان است که البته واحدهای بزرگ نیز می‌توانند از تسهیلات پیش‌بینی شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به زودی سامانه بهین‌یاب فعال شده و زمینه ثبت‌نام صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم می‌آید، تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها موظف هستند تا واحدهایی با پیشرفت 60 درصد را شناسایی و در قالب کارگروه‌ها و کمیته‌های بررسی که شکل می‌گیرد، نحوه پرداخت تسهیلات به این واحدها را اعلام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: ‌بانک‌ها موظفند ظرف 15 روز با دریافت مدارک و مستندات پرداخت تسهیلات را انجام دهند و دلایل رد برخی از پرونده‌ها را نیز اعلام کنند تا پیگیری‌ها از طریق مسؤولان استانی و شهرستانی انجام شود.

عاملی با بیان اینکه کمیته بررسی به صورت روزانه جلسه تشکیل داده و در کارگروه‌های استانی رفع موانع تولید پرونده‌ها به تصویب می‌رسد، افزود: سعی بر این است تا مشکلات، اشکالات و ایرادات برطرف شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 365 واحد در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که از بین آنها 132 واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند، بیان کرد: 30 واحد از این ثبت‌نام شده‌ها غیرفعال، 55 واحد نیمه‌فعال و مابقی نیز طرح‌های راکد و تعطیل شده بودند که با پرداخت تسهیلات جان دوباره‌ای گرفتند.

عاملی با بیان اینکه کمیته نظارت با مراجعه به 103 واحد وضعیت آنها را بررسی کرده است، اضافه کرد: اگر این تسهیلات پرداخت نمی‌شد 58 واحد در استان اردبیل به تعطیلی کشیده می‌شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: برخی از واحدها به دلیل عدم توجیه مالی و نداشتن وثیقه مناسب و شرایط نرخ سود، تسهیلات از این منابع استفاده نکردند و تعدادی از این واحدها نیز به دلیل نداشتن بازار فروش و به روز نبودن تکنولوژی از تسهیلات استفاده نکردند که این موارد نیز قابل بررسی و دقت نظر است.

عاملی اظهار کرد: ما به نسبت شرایطی که در استان داریم و مجموع واحدهای ما زیر یک‌هزار واحد است، قطعاً آمار ما به مراتب از اصفهان، تبریز و مشهد پایین‌تر است که این وضعیت ثبت‌نامی نیز امری طبیعی است.

وی تصریح کرد: امسال نیز همان شرایط سهل سال گذشته در پرداخت این تسهیلات نظیر نادیده گرفتن چک‌های برگشتی، بدهی‌های مالیاتی و بیمه‌ای در پرداخت تسهیلات رونق تولید در نظر گرفته شده که امیدواریم با در نظر گرفتن این شرایط صاحبان واحدهای تولیدی بتوانند تسهیلات مناسبی را دریافت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر