کد خبر: 853760
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: متاسفانه دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به مساله فرهنگ دچار بی توجهی و غفلت شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،آیت الله سیدحسن عاملی در دومین آئین استقبال از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم اردبیل اظهار کرد: این جای غصه دارد که در مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری سخنی از فرهنگ به عنوان عنصر اقتدار این کشور به میان نیاوردند و جالب است کمیسیون فرهنگی مجلس مشتری ندارد در حالی که عنصر استحکام اقتصادی ما نیز منوط به توجه به حوزه فرهنگ است.

وی با بیان اینکه چرا نباید در شهر دارالارشاد اردبیل استقبال شایسته از ماه رمضان صورت نگرفته و برای حلول این ماه نباید به شکل فراگیر جشنی برگزار کنیم خاطرنشان کرد: آیا حضور در ضیافت الهی، یک ماه طهارت و پاکی، فرصت راز و نیاز و مناجات با خداوند، تغییر ذائقه انسان ها، تکریم شعایر الهی، برپایی محافل و مجالس قرآن مناجات و دعاخوانی و در نهایت عید فطر و یوم الجائزه جشن و سرور نمی خواهد که ما از آن غفلت کرده ایت.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای اسلامی دو هفته مانده به آغاز ماه رمضان جشن هایی برگزار می شود و شهر حال و هوایی متفاوت می یابد تصریح کرد: این جای تاسف دارد که ماه مبارک رمضان با همه نعمات و فزونی نعمتی که به همراه دارد و از آن به عنوان تصفیه خانه سالانه یاد می شود همه باید با سرور و شادی به استقبال آن بروند تا با بهره گیری از این ماه عظیم و معنوی که ادای فریضه الهی در آن ظهور اسمای مربی و تربیت بندگان را به همراه دارد بتواند زمینه تحول روحی و فکری را در ما ایجاد کند.

عاملی از بزرگان شهر و هیئت امنای مساجد خواست؛ تا از فرصت ماه مبارک رمضان برای برپایی مجالس و محافل قرآن، تفسیر و تلاوت کلام الهی و همچنین منبر رفتن علما را در مساجد فراهم آورده و با جزء خوانی قرآن سعی کنند تا جوانان و نوجوانان را با این فضای معنوی بیشتر آشنا کنند.

وی گفت: نباید به هیچ وجه در این ایام مبارک درب مساجد بسته شود و یا میهمانان الهی محروم از اعمال نیک و توصیه شده این ما گردند چرا که در برزخ بسیاری از درگذشتگان ما حسرت لحظه ای ماه پرفضیلت رمضان و حضور در مساجد و محافل قرآنی و وعظ را می خورند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه در این ماه باید قرآن از محجوریت خارج شده و زمینه شور و نشاط اجتماعی بیشتر فراهم آید خاطرنشان کرد: شایسته است مراسم استقبال از ماه رمضان به صورت فراگیر و در همه شهرها بدون اعتبارات دولتی و یا شبه دولتی به صورت مردمی برگزار شود تا زمینه استقبال بیشتر هموطنان فراهم آید.

عاملی ضرورت راه اندازی یک جریان ناب فرهنگی را در جامعه در کمک به اعتلای شعایر دینی و الهی یادآور شد و بیان کرد: در جامعه ما متاسفانه در حوزه فرهنگ غفلت هایی را شاهد هستیم که اگر به جبران آن همت نکنیم بسیاری از سرمایه گذاری ها در حوزه های دیگر بی نتیجه و بی ثمر خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر