کد خبر: 853734
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
مدیرکل حج و زیارت استان کردستان:
مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: تعداد یک هزار و ۴۴۵ نفر زائر در قالب 11 کاروان در سال جاری از استان کردستان به بیت‌الله الحرام اعزام می‌شوند.

هاشم ناظمی‌جلال در گفت‌وگو با جوان در کردستان، اظهار داشت: در سال جاری تعداد یک هزار و ۴۴۵ نفر زائر در قالب 11 کاروان از استان کردستان به سفر حج عزیمت می‌کنند.

وی بیان کرد: از این 11 کاروان، ۴ کاروان آن مربوط به شهرستان سنندج، دیواندره و کامیاران شامل ۲۹۵ نفر است.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان عنوان کرد: امسال ایستگاه پروازی زائران استان کردستان برای عزیمت به سفر حج، از فرودگاه همدان به مقصد، « مدینه قبل» است.

ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: ۲۷۵ نفر از مجموع زائران از شهرستان بانه هستند و از شهرستان‌های قروه و دهگلان ۸۵ نفر، مریوان و سروآباد ۱۶۰ نفر و سقز نیز ۲۵۰ نفر اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین امسال یک کاروان اهل تشیع از شهرستان بیجار به ظرفیت ۸۵ نفر به مقصد بیت‌الله الحرام عازم می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان افزود: زائران کردستانی دهه دوم مردادماه سال جاری به سفر حج تمتع اعزام خواهند شد.

ناظمی‌جلال از شروع برگزاری کلاس‌های توجیهی، آموزشی زائران در هفته آینده به مدت ۱۰ جلسه خبر داد و گفت: در این کلاس‌های آموزشی توسط روحانیون، مدیران و معینه «روحانی خانم» آموزش‌های لازم در راستای احکام دینی و آداب و مناسک حج ارائه می‌شود.

وی به ثبت‌نام زائران اعزامی در سال جاری طی دو مرحله اشاره کرد و افزود: در مرحله اول از دارندگان اسناد و ودیعه‌گزاری حج تمتع از مورخ روز ۳۱ شهریور ماه سال ۸۵ نسبت به ثبت‌نام آنها اقدام شد و در مرحله دوم در راستای تکمیل ظرفیت باقیمانده کاروان‌ها در سراسر کشور از دارندگان اسناد و مدارک حج تمتع تا مورخ روز ۳۰ آبان ماه سال ۸۵ نسبت به ثبت‌نام دعوت به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر