کد خبر: 853693
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
رئيس مركز توسعه تجارت الكترونيك:
رئيس مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت از به‌كارگيري سامانه تداركات الكترونيكي دولت (سامانه ستاد) خبر داد و گفت: به زودي از اين سامانه براي دستگاه‌هاي حاكميتي استفاده مي‌شود.
رمضانعلي صادق‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اجراي مصوبه‌اي كه در تاريخ ۱۹ ارديبهشت‌ماه امسال از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان به‌كارگيري سامانه تداركات الكترونيكي دولت (سامانه ستاد) در تمام سازمان‌هاي دولتي اظهار كرد: اين سامانه كمك مي‌كند تا تمام معاملات دولتي و تداركات به صورت الكترونيك درج شود و مواردي مانند مناقصات، مزايدات و خريدهاي جزئي سازماني در يك سامانه الكترونيكي ثبت شود، در سال‌هاي آينده نيز استفاده از اين سامانه در تمام نهادهاي عمومي و بنيادها نيز اجباري مي‌شود.
وي در ادامه با اشاره به مزايايي كه استفاده از اين سيستم مي‌تواند در سيستم اداري داشته باشد، گفت: شفافيت، اولين ارمغان استفاده از اين سامانه در سيستم اداري كشور است كه موجب مي‌شود تأمين‌كنندگان كالاهاي تداركاتي و مشاركت‌كنندگان در مناقصات و مزايدات دولتي بدون واسطه انساني تمام جزئيات فعاليت خود را در سامانه ثبت كنند و از رعايت عدالت در اين معاملات و واگذاري‌ها به بخش خصوصي اطمينان داشته باشند.
  
سامانه تداركات الكترونيكي از توليد ملي حمايت مي‌كند
وي ادامه داد: براساس تصميمات كلاني كه در حوزه حمايت از توليد داخلي گرفته شده، قرار است همه دستگاه‌هاي حاكميتي نيازهاي خود را از كالاهاي ايراني تأمين كنند از آنجاكه در اين سامانه تمامي خريدها و تأمين مايحتاج دستگاه‌هاي اداري ثبت خواهد شد اولويت‌ها در آن با كالاي توليد داخل است كه موجب مي‌شود حجم بالايي از نيازهاي دستگاه‌هاي اداري خريد ايراني انجام دهند.
   
ثبت الكترونيك معاملات با كالاي قاچاق مقابله مي‌كند
صادق‌زاده در ادامه در تشريح مزايايي كه مي‌تواند به‌كارگيري سامانه تداركات الكترونيكي دولت داشته باشد، اظهار كرد: ديگر بحثي كه سامانه ستاد مي‌تواند در آن مؤثر باشد، جلوگيري از استفاده كالاي قاچاق در تمامي دستگاه‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي است، به گونه‌اي كه به خاطر ثبت تمام خريدها در اين سامانه و تعيين اولويت كالای داخلي و كالاهاي ثبت شده گمركي ديگر كالاهاي قاچاق امكان ورود به هيچ نهاد عمومي، بنيادها و دستگاه‌هاي دولتي را نخواهند داشت.
وي ادامه داد: از طرفي ديگر با در نظر گرفتن اينكه تمام تراكنش‌ها در سامانه ستاد ثبت مي‌شود نهادهاي نظارتي مانند سازمان تعزيزات، سازمان بازرسي كل كشور و نهادهاي مشاور مي‌توانند تمام موارد را به صورت آنلاين بررسي و رسيدگي كنند.
  
كدام معاملات حاكميتي ثبت نمي‌شوند؟
رئيس مركز توسعه تجارت الكترونيكي با اشاره به اینکه معاملاتي كه از ديگر معاملات دولتي و حاكميتي كه بايد در اين سامانه ثبت شوند مستثني شده‌اند، گفت: از بين همه معاملات دو دوسته از آنها از ثبت در سامانه ستاد مستثني شدند كه يكي معاملات محرمانه مانند معاملات صنايع دفاعي است و ديگري معاملات جزئي. وي در تشريح طبقه‌بندي معاملات بر اساس ارزش آنها عنوان كرد: تعيين رقم براي انواع معاملات در هر سال متفاوت است. بر اساس ارقام تعيين شده امسال معاملاتي كه حجم آنها تا سقف ۲۲ ميليون تومان باشد معاملات كوچك، معاملاتي كه حجم آنها بين ۲۲ ميليون تا ۲۲۰ ميليون تومان باشد معاملات متوسط و معاملاتي كه حجم آنها بيش از ۲۲۰ ميليون تومان باشد معاملات بزرگ محسوب مي‌شود. صادق‌زاده ادامه داد: با توجه به همين تقسيم‌بندي‌ها بر اساس قانون معين شده معاملاتي كه ارزش آنها معادل يا كمتر از ۱۰ درصد حجم معادلات كوچك، يعني ۲۱۰ هزار تومان باشد نيازي به ثبت در اين سامانه ندارند.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار