کد خبر: 853652
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
سخنگوي نيروي انتظامي با تبريك حلول ماه رمضان گفت: تحقق پاسداشت فضاي معنوي و حفظ حرمت اين ماه، مستلزم همكاري و اهتمام بيش از پيش همه شهروندان است. بنابراين نيروي انتظامي جهت تكريم شعائر اسلامي، هموطنان را به رعايت نكات زير دعوت مي‌كند.
سردار منتظرالمهدي ادامه داد: انتظار مي‌رود براي تقويت مراتب خويشتنداري، تحكيم پيوندهاي ايماني و گسترش ارزش‌هاي اخلاقي، هنجارهاي ديني و به ويژه عفاف و حجاب در محيط‌هاي عمومي با دقت بيشتري از سوي همگان رعايت شود. بديهي است، با معدود افرادي كه احتمالاً به نحو مشهودي هنجارشكني كنند، برخورد قانوني لازم صورت خواهد گرفت.
 
وي ادامه داد: براساس احكام نوراني اسلام، مسافران و بيماران از روزه‌داري معاف هستند، ليكن لازم است تمام كساني كه داراي عذر شرعي هستند، از خوردن، آشاميدن و استعمال دخانيات در ملاء‌عام خودداري كنند.
 
سخنگوي ناجا گفت: متصديان هتل‌ها، مهمان پذيرها، رستوران‌هاي بين راهي، پايانه‌ها، فرودگاه‌ها و ايستگاه‌هاي راه‌آهن با اخذ مجوز از مراجع ذي‌ربط و ضمن رعايت شئون اسلامي و پوشش فضاي خود مي‌توانند به مسافران ارائه خدمات كنند. ساير رستوران‌ها و مراكز پذيرايي از اذان صبح تا هنگام افطار حق‌پذيرايي از مشتريان را ندارند.
 
وي افزود: نيروي انتظامي نسبت به ارتقا امنيت معابر، بوستان‌ها و تسهيل در رفت و آمد وسايل نقليه، به‌ويژه در زمان افطار و شب‌هاي قدر توجه كرده و اقدامات لازم را در اين زمينه به عمل خواهد آورد. شايسته است با عنايت به فضاي معنوي و آكنده از خير و بركت ماه مبارك رمضان، همه مؤمنان و باورمندان به رحمت واسعه الهي در اين ماه عزيز در راستاي خيرخواهي، تشويق به عمل صالح و از جمله نيكوترين آنها «عمل به فريضه واجب امر به معروف و نهي از منكر» بيش از پيش گام بردارند؛ چراكه امر كردن به معروف و بازداشتن از منكر، چنان كه خداوند متعال وعده فرموده است، ضامن بقاي جامعه و موجب سعادتمندي و رستگاري مؤمنان خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار