کد خبر: 853613
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
امام جمعه واوان:
حجت الاسلام حمزه محمدی گفت : شهدای مدافع حرم همه هستی خودشان را برای دفاع از ارشهای اسلام ناب محمدی فدا کردند .

 حجت الاسلام حمزه محمدی امام جمعه  واوان، در مراسم  غبار روبی و عطر افشانی از مزار شهدای امامزاده عقیل (ع) شهرستان  اسلامشهر ، اظهار کرد:  شهدا ی مدافع حرم جان ، مال و همه هستی خود را  در کشورغربت  برای دفاع از آرمانها و ارزشهای اسلام ناب محمدی کردند ، تا ماراه را به اشتباه نرویم .

محمدی بیان کرد:انسان وقتی در تاریکی قرار می گیرد یک حیرتی او را فرا می گیرد و نمی داند به کدام سمت باید حرکت کند، ظلمت های امروز و در این زمانه  زیاد هستند ، کفر، تفرقه، جهل شرک، شک همه این ها ظلمت است ، ما زیر سایه قرآن، اهل بیت و پیامبران  می توانیم  از ظلمات نجات پیدا کنیم  و به سمت  نور و سعادت  برویم.  

وی با اشاره به  آیات نخست  سوره ابراهیم(ع)، تاکید کرد:برای رسیدن به سعادت  و هدایت  کتاب الهی به تنهایی کافی نیست،  رهبر نیز لازم است ،یعنی کسی که بتواند مفاهیم قران را برای ما بیان کند و جامعه را به سمت نور هدایت کند.

محمدی افزود: امروز تبعیت از پیامبر یعنی تبعیت از امام زمان (عج) ، در زمان غیبت امام زمان (عج)  اکر کسی بخواهد، از هزاران گمراهی و  ظلمات موجود نجات پیدا کند ،باید به رهبر الهی و دین شناس تمسک  بجوید و از ایشان تبعیت  نماید ، هدایت  به دست پیامبر است و قران کتاب راهنما برای انسانهاست .

وی با اشاره به برگزاری اجلاس اسلام و آمریکا درعربستان ، تاکید کرد: دشمنان اسلام می خواهند  با ترویج اسلامهای  سکولار ، قلابی  ، شخصی و امریکایی و... در جهان در برابر اسلام ناب محمدی (ص)  ایستادگی و مقابله  نمایند و مردم را به گمراهی  بکشند ، آنها بدنبال  شکل گیری اسلام آمریکایی  هستند .

امام جمعه واوان  بیان کرد: اسلامی که فقط به اخلاق و مسائل شخصی انسانها بپردازند همه اسلام نیست،  اگر کسی بخواهد امروز در خط پیغمبر باشد، باید  در زمان غیبت  حضرت  ولی عصر(عج)، از نایب امام زمان (عج)  تبعیت کند.

وی با بیان اینکه  جوانان انقلابی روز به روز در حال رشد هستند ،افزود:متاسفانه عده ای درایران نمی فهمند واز عهد و پیمانی که با آرمانهای انقلاب و خون شهدا  بسته اند، فاصله گرفته و مکتب منحرف غرب را در داخل کشور ترویج می کنند و مدافع منافع غربی  ها در داخل کشور شده اند .

حجت الاسلام محمدی  گفت : عده ای  از مسئولین گمان  می کنند که ما ضد  نظام و دین و روابط خارجی  با دیگر کشورها هستیم ،در حالیکه باید عرض کنیم ما   پیرو قرآن و اسلام ناب محمدی هستیم ،  قرآن  در همه زمینه ها و  حتی برای ایجاد روابط خارجی با دیگران  ، برنامه و راهکار داده  تا ما از آن  نبعیت و پیروی کنیم و به سعادت برسیم .

وی تاکید کرد: قرآن برای سیاست خارجی، داخلی و تربیت  انسانها  برنامه و حرف دارد و سیره اهل بیت نیز ، همین را نشان می دهد، ما پیروی همان  امام و رهبری  هستیم که،  فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

سخنران این مراسم   بیان کرد:  عده ای در داخل کشور مروج فرهنگ غرب و سکولار هستند که اگر این اقدام  آنها   ناخواسته است  ، که باید گفت آنها   نادان هستند  واگر  این رفتار رو حرکات آنها از روی  آگاهی و اهداف خاصی است ، که  باید مردم بدانند اینها   خائن به ملت و کشور و آرمانهای نظام   هستند .

فشار ایمیلی  پاسخگوی هجمه های آمریکایی ها

وی افزود:شما می بینید امروز در سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان چه اتفاقی رقم خورد و چه هجمه هایی که علیه ایران نکردند ،کو جواب محکم؟ حتما می خواهیم به صورت ایمیلی به آمریکا فشار بیاوریم.، ایمیل هم شد فشار؟ امروز که رهبر شیعیان بحرین در حصر و گرفتاری است کو عکس العمل مناسب؟

محمدی گفت : درمقابل دشمن باید ایستاد اینکه ما معادلات را در بین مردم عوض کنیم که مردم دشمن را نشناسند و دشمن شناسی شان ضعیف شود خیانت به ملت ، کشور و نظام است .

وی با اشاره به دستآوردهای نظا می ودفاعی کشور،بیان کرد: به جرات میتوان گفت تنها کشوری هستیم که مسئولانش از قدرت دفاعی اش در تلویزیون جلوی چشم ملت انتقاد می کنند و وقتی قدرت نظامی ما دردنیا نشان داده می شود،به تمسخر واستغفار وضعف نسبت به کسانی که نقد منصفانه     می کنند ، برخورد می نمایند .

امام جمعه واوان با بیان اینکه شهید  محمود شفیعی  افتخار شرستان اسلامشهر و کشور است ، خاطر نشان کرد: :شهدا ستاره هایی هستند که ما در شب های ظلمانی باید آنان را ببینم و راه را پیدا کنیم آن کسی که جانش را در راه  حفظ آرمانهای اسلام و انقلاب  انسان صادقی است ، اگر کسی راه را گم کرد، ببیند شهدای مدافع حرم در کدام مسیر هستند ، این شهدا فدا شدند که ما راه را اشتباه نرویم، مسیر شهدا مسیر حق است.

لازم به ذکر است که در آیین غبار روبی و  عطر افشانی مزار شهدای امامزاده عقیل (ع) که به مناسبت بزرگداشت  یاد و خاطره شهدای سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر از سوی بنیاد دشهید و امورایثارگران و با همکاری سپاه ناحیه سیدالشهدا  اسلامشهر  برگزارشد ،از سنگ مزارجهادگر بسیجی ، شهید جاویدالاثر مدافع حرم حاج محمود شفیعی  نیک آبادی   با حضور والدیبن شهید رونمایی شد . شهید  حاج محمود  شفیعی نیک آبادی   در تاریخ 26 آبانماه سال 1355   در یک خانواده انقلابی و متدین دیده به جهان گشود و در تاریخ  21/9/1394 در  راه دفاع از آرمانهای اسلام و حرم  اهل بیت (س)   ر کشور سوریه  به شهادت رسید و  تاکنون پیکر مطهرش جاوید الاثر مانده است .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر