کد خبر: 853317
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
مسؤول هماهنگی پیوند اعضاء بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
مسؤول هماهنگی پیوند اعضاء بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون 12 هزار کارت پیوند عضو در استان صادر شده است.
«اهدای عضو، اهدای زندگی»، شعار نام آشنایی است که این روزها با تلاش و زحمات شبانه‌روزی بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی درصدد است فقط در حد یک شعار نباشد بلکه به یک گفتمان و فرهنگ جاری و ساری در بین مردم انسان دوست و نوع‌دوست آذربایجان‌شرقی و سراسر میهن اسلامی ایران تبدیل شود.

از آن جایی که اهداء عضو، اهدای زندگی است، بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی مسؤولیت فرهنگ‌سازی این موضوع را بر عهده گرفته و با تمام توان تلاش می‌کند تا آحاد جامعه را نسبت به این موضوع حساس کرده و این فرهنگ را در میان مردم ترویج کرده و گسترش دهد.

در ادامه برنامه‌های مربوط به تکمیل فرم اهداء عضو در میان شهروندان تبریزی، اعضای بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان‌شرقی طی روزهای اخیر و همزمان با روز اهدای عضو، اهدای زندگی در چهارراه آبرسان تبریز مستقر و اقدام به توزیع فرم اهدا در بین مردم نوع‌دوست کرده‌اند که این کار با استقبال بسیار خوب شهروندان تبریزی مواجه شد.

رسول زارع‌زاده، مسؤول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: ایجاد غرفه اهدای عضو به منظور فرهنگ‌سازی اهداء اعضا با هدف کمک به 27 هزار بیمار منتظر به دریافت عضو در کشور سال گذشته کار خود را از بیمارستان صحرایی بسیج آغاز کرده است.

وی افزود: اعضای بدن ما در خاک دفن شده و هیچ نفعی ندارند در حالی که بعد از مرگ اعضای بدن انسان‌ها باعث بهبودی و سلامت جان انسان‌های دیگر شده و یاد و نام آنها از ذهن این افراد پاک نمی‌شود، این برای ما باید به یک ارزش تبدیل شود.

زارع‌زاده تصریح کرد: بحث اهدای عضو به یک همت جمعی و فرهنگ‌سازی گسترده نیاز دارد و همه مردم باید دست در دست هم نسبت به گسترش فرهنگ اهدای عضو به خانواده، دوستان، همکاران و سایر افراد جامعه تلاش کنند و در این زمینه بسیج جامعه پزشکی برای اولین بار و در گسترش فرهنگ اهدای عضو مجوز پیوند اعضا را اخذ کرده است و برای افزایش فرهنگ‌سازی اهدای عضو سنگ تمام گذاشته و از تمام توان و انرژی خود استفاده می‌کند.

مسؤول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: یک بیمار که مرگ مغزی شده است با اهداء نسوج و بافت‌های بدن خود می‌تواند یک تا 53 نفر را از معلولیت نجات دهد بنابراین بسیج جامعه پزشکی بحث فرهنگ‌سازی اهدا اعضای بدن را در اولویت کاری خود قرارداده و تمام سعی و تلاش خود را  به کار می‌برد تا  به اهداف تعیین شده دست یابد.

زارع‌‌زاده با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی در مناسبت‌های مختلف و در مکان‌های عمومی همچون مصلای اعظم تبریز، عینالی، دانشگاه تبریز، کوی ولیعصر، بازار تبریز، پارک‌های سطح شهر و در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله حسین و ... اقدام به برگزاری غرفه‌های اهدای عضو کرده است، افزود: اعضای بسیج جامعه پزشکی طی روزهای اخیر و همزمان با روز اهدای عضو، اهدای زندگی در چهارراه آبرسان تبریز مستقر و اقدام به توزیع فرم اهدا در بین مردم نوع‌دوست کرده‌اند که این کار با استقبال بسیار خوب شهروندان تبریزی مواجه شد.

وی با اشاره به این که در کشور 27 هزار نفر منتظر دریافت عضو بوده و روزانه 7 تا 11 نفر در صف  انتظار جان خود را از دست می‌دهند، اظهار داشت: به طور میانگین در کشور سالانه 8 هزار مرگ مغزی داریم که متاسفانه اعضا 2 هزار و 500 تا  4 هزار نفر از آنها قابل برداشت است و به علت عدم فرهنگ‌سازی کافی در بین مردم حدود هزار نفر مایل به اهدا عضو بوده و مابقی اعضا دفن و از بین می‌روند.

مسؤول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی اظهار امیدواری کرد که  به همت و تلاش شرکا سلامت در استان و خیران محترم سلامت این کار مهم اجرایی و شاهد افتتاح واحد پیوند اعضا در استان باشیم تا بیماران پیوندی متحمل هزینه‌های زیاد نشده و به سهولت بتوانند در خود استان پیوند شوند.

زارع‌زاده که خودش نیز  پیوند کبد انجام داده است،  مسؤولیت این طرح را به عهده گرفته و بنا به گفته وی تاکنون  برای  12هزار نفر در استان کارت اهدای عضو صادر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر