کد خبر: 853311
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
رئیس خانه موزه شهریار:
رئیس خانه موزه شهریار با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها برای تبریز ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ نباید مختص یک سال باشد.

علی اصغر شعردوست  اظهار کرد: باید برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ مختص یک‌سال نبوده و یادگاری به نسل‌های آینده باشد.

وی گفت: زمان آزادسازی خرمشهر مسؤولیت رادیوی تبریز را بر عهده داشتم که با قرائت یک بیت شعر، شادی خطه آذربایجان از آن روز بزرگ را در رادیو بیان کردم.

شعردوست، با اشاره به نقش موثر مردم تبریز و آذربایجان در شکوفایی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: این خطه در دفاع از آزادی، انقلاب و مردم کشور از دورترین منطقه به جبهه‌های جنگ عازم شده و از شرف ملت ایران در برابر بعثی‌ها که تا دندان مجهز بودند، دفاع کردند.

رئیس خانه موزه شهریار خاطرنشان کرد: لشکر عاشورا و فرماندهانی مانند باکری‌ها، شفیع‌زاده و غیره از جمله غیورمردانی بودند که با دلاوری یک وجب از خاک را به دشمن نسپردند و با همدلی خرمشهر را بعد از مدتی آزاد کردند.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی تبریز ۲۰۱۸ بیان کرد: با تشکیل ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ که چند وزیر عضو این ستاد بودند و ریاست ستاد بر عهده استاندار آذربایجان‌شرقی است،  طی جلساتی در ستاد سعی بر آن شده که از تمام ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی در راستای تبریز ۲۰۱۸ استفاده شود.

شعردوست، با تاکید به دو موضوع اصلی و مورد هدف در ستاد تبریز ۲۰۱۸ گفت: هدف اول شناسایی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و استعدادهای واقعی تبریز است به‌گونه‌ای که در حال حاضر تبریزی‌های ساکن خارج از کشور زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری در شهر خود داشتند که باید از این توان به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: نباید فقط برای تبریز ۲۰۱۸ تلاش کرد بلکه باید با طرح‌هایی تبریز را به کل جهان معرفی کرد که تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای شروع رشد بسیار زیاد است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی هدف دیگر و مهم در راستای اجرای برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ استفاده از توان رسانه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر رسانه‌ها باید از نیرو و ظرفیت افرادی مثل نخبگان اجتماعی و مردم که توان معرفی تبریز به ایران و کل جهان را دارند، استفاده کرد.

وی تاکید کرد: تبریز ۲۰۱۸ باید برای نسل‌های بعدی به یادگار گذاشته شود و در کتاب‌ها و تاریخ از این سال بزرگ یاد شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر