کد خبر: 853260
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
اعتراض مأمور نظامي به گزارش كميسيون پنج نفره پزشكي قانوني درباره ميزان قصور پزشكان بيمارستان فياض‌بخش در مرگ غم‌انگيز همسرش ثمري نداشت...
آخرين جزئيات پرونده مرگ غم‌انگيز  يك مادر در بيمارستان دولتياعتراض مأمور نظامي به گزارش كميسيون پنج نفره پزشكي قانوني درباره ميزان قصور پزشكان بيمارستان فياض‌بخش در مرگ غم‌انگيز همسرش ثمري نداشت و اين سازمان نظريه اوليه خود را بار ديگر تأييد كرد. در حالي كه پزشكان بيماري زن جوان را گرفتگي عضله و افت فشار تشخيص داده بودند، وي به علت خونريزي وسيع داخلي روي تخت بيمارستان فوت شد. براساس گزارش اوليه پزشكي قانوني، ‌پزشك اورژانس به ميزان10 درصد در مرگ بيمار مقصر شناخته شده بود.
 
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه هفتم اسفندماه سال 94 بود كه اين مأمور پليس روژان، دختر شيرخواره‌اش را در خانه مادرش گذاشت و همسرش را كه دچار علائم بيماري شده بود، به بيمارستان لولاگر منتقل كرد. پزشكان بعد از معاينه گفتند كه بيمار به گرفتگي عضله دچار شده است و مشكل خاصي وجود ندارد، بنابراين زوج جوان راهي خانه شدند.‌ساعتي بعد اما زن جوان با وخامت حالش به بيمارستان فياض‌بخش منتقل شد. پزشكان بعد از اولين معاينه، افت فشار را علت بيماري تشخيص دادند، اما زن 36 ساله چند ساعت بعد روي تخت بيمارستان جان خود را از دست داد. پزشكي قانوني علت فوت را خونريزي وسيع داخلي اعلام كرد!
 
شوهر زن فوت شده با انتقاد شديد از كادر درماني بيمارستان فياض‌بخش به خبرنگار ما گفت: شبي كه همسرم روي تخت بيمارستان در حال جان دادن بود، هيچ‌كدام از كادر درماني حاضر به رسيدگي به وضعيت او نشدند. پرستار با گوشي تلفن همراهش بازي مي‌كرد و اعتراض‌هايم با رفتار زننده كادر درمان همراه بود. ساعت شش صبح روز بعد وضعيت همسرم وخيم و مقابل چشمان وحشت‌زده‌ام فوت شد. وقتي خودم را به ايستگاه پرستاري رساندم، پرستار داشت با گوشي تلفن همراهش بازي مي‌كرد. خواستم به بالين همسرم بيايد كه توجه نكرد. وقتي بر سرش فرياد كشيدم، خودش را به كنار تخت همسرم رساند. بعد از اولين معاينه تأييد كرد كه وضعيت غيرعادي است. او با تماس‌هاي مداوم يك كادر پزشكي را به بالين همسرم كشاند. مانده‌بودم كه اين همه پزشك تا آن زمان كجا بودند! با اين حال كار از كار گذشته بود و همسرم براي هميشه آرام گرفته بود.
 
بعد از فوت همسرم و انجام مراسم خاكسپاري از كادر درمان بيمارستان فياض‌بخش شكايت كردم. وقتي گزارش پزشكي قانوني نشان داد كه همسرم به علت خونريزي وسيع داخلي فوت شده متوجه شدم كه كادر درمان دو بيمارستان لولاگر و فياض‌بخش قادر به تشخيص وضعيت وخيم او نبوده‌اند! آخر گرفتگي عضله و افت فشار كجا و خونريزي وسيع داخلي كجا؟بعد از ارائه اين گزارش بود كه در دادسراي جرائم پزشكي عليه كادر درمان بيمارستان به اتهام تشخيص غلط، تزريق غلط و رسيدگي نكردن به وضعيت همسر بيمارم اعلام جرم كردم. بعد از آن بود كه پرونده در كميسيون پزشكي قانوني بررسي شد و اين كميسيون علت فوت را خونريزي ريه در زمينه بيماري خوني برق‌آسا تشخيص داد و پزشك را به ميزان 10 درصد در تشخيص نادرست اقدامات درماني مقصر شناخت. با اعتراض به رأي اين كميسيون پرونده اين بار در كميسيون پنج نفره بررسي شد كه كميسيون رأي كميسيون قبلي را تأييد كرد. وي ادامه داد: من از زماني كه همسرم را به بيمارستان منتقل كردم تا زمان فوت در كنارش بودم، در گزارش كميسيون آمده است كه بيمار دو، سه ساعت بعد از انتقال به بيمارستان به سرعت تحت عمليات احيا قرار گرفته است.
اين موضوع با واقعيت فاصله دارد. سؤالم اين است كه چرا زماني كه در بيمارستان فرياد مي‌زدم وضع همسرم وخيم است، كسي به فريادم نمي‌رسيد؟
 
وي ادامه داد: وقتي گزارش ماجرا در رسانه‌ها چاپ شد و مطرح كردم كه وزير بهداشت حاضر به شنيدن حرفم نشد و من را به دفتر كارش راه نداد، چند بار با من تماس گرفتند تا پيگير ماجرا شوند، اما تماس‌هاي دفتر وزير هم در همان حد باقي ماند. جالب است كه خانواده‌اي داغدار مي‌شود و كسي هم جوابگو نيست!
 
مرد جوان مي‌گويد كه دختر يك‌ساله‌اش روژان جشن تولدش را كنار سنگ مزار مادرش گرفته‌است. او مي‌گويد نه در وزارت بهداشت و نه در بيمارستان كسي حتي حاضر به همدردي با مصيبتي كه كشيده نيست، چه رسد به اينكه بخواهند به خواسته‌ قانوني‌اش پاسخ دهند. وزير بهداشت و كادر درمان بيمارستان بيايند و جوابگوي روژان دختر خردسالم باشند و برايش توضيح دهند كه مادرش چگونه به علت بي‌مبالاتي پزشكان و تشخيص نادرستشان روي تخت بيمارستان فوت شد. با اين حال من تا جايي كه امكان داشته باشد، حق قانوني خود و دخترم را مطالبه خواهم كرد. اين بايد يك مطالبه باشد كه برخي پزشكان خانواده‌ها را داغدار مي‌كنند و كسي هم پاسخگو نيست!
 
آخرين جزئيات پرونده مرگ غم‌انگيز  يك مادر در بيمارستان دولتيقصور پزشكان در مرگ  الينا كوچولو محرز شد
كادر پزشكي بيمارستان طالقاني گرگان در مرگ الينا، دختر شش ساله مقصر شناخته شدند.
اين كودك خردسال 14 ارديبهشت ماه سال قبل براي عمل جراحي لوزه در بيمارستان طالقاني اين شهر بستري شد. بعد از عمل جراحي اما كودك به دليل اشتباه پزشكي به كما رفت و سه ماه بعد روي تخت بيمارستان فوت شد. با شكايت پدر الينا عليه تيم درمان، پرونده تشكيل شد و كادر پزشكي مورد تحقيق قرار گرفت. حسين فروتن، پدر الينا در شرح ماجرا گفت:پزشكان قبل از عمل، آزمايش‌هاي لازم را انجام دادند تا از سلامت جسمي وي براي جراحي مطمئن شوند. چند ساعت پس از جراحي و به هوش آمدن، دخترم از سوزش قلب و ريه‌هايش شكايت مي‌كرد و الينا با تشخيص پزشكان بيمارستان براي عمل مجدد به اتاق عمل مي‌رود، اما اين بار پس از عمل به كما ‌رفت.  با كامل شدن تحقيقات، اولين جلسه رسيدگي به پرونده، در شعبه 102 دادگاه كيفري گرگان به رياست قاضي حميدرضا فيروزيان حاجي برگزار شد. در جلسه رسيدگي خانواده الينا ، نماينده دانشگاه علوم پزشكي استان و متهمان پرونده همراه با وكلاي خود حضور داشتند.  هادي هاشميان، رئيس كل دادگستري استان گلستان گفت: بعد از مطرح شدن شكايت و دفاعيات متهمان، دو پزشك متخصص، دو پرستار و مسئول فني بيمارستان مقصر شناخته شدند. دو پزشك متخصص هر كدام به ميزان 30 درصد و مسئول فني شيفت شب بيمارستان به ميزان 20 درصد و دو پرستار ديگر اين بيمارستان نيز 20 درصد در اين حادثه مقصر شناخته شدند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
سلام.متاسفم که به این راهتی به خاطر قصور پزشکی خانوادها داغدار میشوندو کسی پاسخ گو نیست.باید به نشانه اعتراض خانوادهای داغ دیده باهم جلوی وزارت بهداشت تجمع کنن شاید اقای وزیر خبر دار شن که چه اتفاقی در جامعه پزشکی ما دارد می افتدو جوابگوی این مردم باشند.تاکی باید شاهد این باشیم که به خاطر بی مبالاتی پزشکان خانوادها عزیزانشونو از دست بدن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار