کد خبر: 852970
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
مردم شهر چهاردانگه اعلام کردند:
شیرینی انتخابات 29 اردیبهشت شوراها درشهر چهاردانگه با تخلفات برخی افراد به کام مردم این شهر تلخ شد .

حلاوت و شیرینی حضور پرشور وحداکثری مردم  در پای صندوقهای رای ،متاسفانه درشهر چهاردانگه به خاطرانجام برخی تخلفات انتخاباتی به کام مردم این شهر  تلخ شد  . 

 این تلخ کامی به قدری  برای مردم شهر چهاردانگه  ناراحت کننده  شد که ،ساعاتی پس از اعلام رسمی  نتایج انتخابات ، جمع کثیری ازمردم این شهر با تجمع درمقابل ساختمان بخشداری چهاردانگه ،اعتراضات خود را بیان کردند و حتی دامنه اعتراضات خود را وسیع ترکرده و اقدام به مسدود کردن  بزرگراه ترانزیتی آیت اله سعیدی  کردند.

مردم شهر چهاردانگه  با تجمع خود  نبست به روند برگزاری انتخابات و عدم نظارت دقیق مسئولین و انتقال گسترده افراد غیربومی  در شهرچهارداگه و تخلفات صورت گرفته در زمان تبلیغات رسمی  کاندیداها و روز  اخذ رای  در پای صندو.قهای اخذ رای   و.... اعتراض کرده و خواستار رسیدگی و برخورد های قانونی  از سوی متولیان امر شدند.

محمد یکی از شهروندان شهرچهاردانگه درگفتگویی با خبرنگارخبرگزاری فارس،اظهارکرد: متاسفانه نفر نخست انتخابات شورای شهر چهاردانگه با  انجام اقدامات غیر قانون وانتقال افراد غیر بومی و غیرساکن به این شهر وخرید آرای مردم در روزانتخابات موفق شده، که کرسی پارلمان شهر چهاردانگه را تصاحب کند .

وی افزود :با توجه به اینکه غالب مردم شهر چهاردانگه بومی منطقه بوده و همه افادا شهر یکگدیگر را می شناسند ،در روز انتخابات  جمع بسیار زیادی از افراد غیر بومی وساکن یکی از شهرستانی استانهای شرقی کشور در این شهر حاضر شده وضمن رای دادن به یک فرد خاص  ، درجهت خرید آرای مردم شهر نیز  بسیار تلاش نمودند . 

یکی از کاندیداهای شهرچهاردانگه نیزبیان کرد:درموردانتخابات شوراها به نظرمی رسد،عوامل اجرایی  و امنیتی شهر ابزارهایی برای کنترل مبادی ورودی شهر به منظور ورود افراد غیر بومی و انتقال  سازماندهی شده افراد برای رای دادن به یک فرد مشخص  داشتند که از انجام دادن آن  پرهیز کردند .

وی  تاکید کرد:  در دروره های گذشته در سطح شهرچهاردانگه تعداد رای دهندگان آمار  معلومی داشت ، اما در این دوره از انتخابات ، به ناگهان  آمار رای دهندگان حتی به سه برابر سنوات قبل، در برخی از صندوقها افزایش  پیداکرد ، برای مثال در شهبه شهدای کربلا  تعداد شرکت کنند گان از 350 نفر به 1300 نفر رسید.

 یکی دیکر از کاندیداهای عضویت در شورای شهر چها ردانگه می گوید : متاسفانه در این دوره از انتخابات   خرید آرای  شهروندان از سوی طرفداران یکی فرد خاص  در روز رای گیری  به حدی  بود که شهروندان   از این تخلفات آشکار فیلم و عکس تهیه کرده و مستندات  زیادی را جمع آوری کرده اند .

وی تاکید کرد: تخلفات آشکار در روز اخذ رای  احساسات مردم را جریحه دار کرده موجب نارضایی آنها شده است که عده ای از افراد غیر ساکن و غیر بومی این شهر، برای تعیین سرنوشت  منطقه   اقدام به مهاجرت ، لشکر کشی و حضور یک روزه در این شهر کرده  و حق قانونی مردم ساکن در این شهر را از بین بردند .

 با اوج گرفتن تحصن مردم چهاردانگه  منجر به مسدود شدن مسیر غرب به شرق  محور تزانزیتی  آیت اله سعیدی شد ، با وساطت  و میانجی گری تعدادی از کاندیداهای سرشناس منطقه و با حضور مامورین نیروی انتظامی   ، جمعیت معترض متفرق شدند و تعدادی از نمایندگان آنها  با حضور در بخشداری   مسائل مورد اعتراض مردم را به اطلاع مسئولین رسانده و خواستار پیگری   آنها شدند .

 حسن لطفی طلب  بخشدار چهاردانگه   با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات در این بخش  ، اظهار کرد: اعتراضات و شکایات شهروندان و کاندیداهای  عضویت در شورای شهر   قابل رسیدگی و بررسی در هیات اجرایی شهرستان و فرمانداری اسلامشهر است .

وی بیان کرد : معترضین  باید ظرف مدت 48 ساعت اعتراضات خود را با ارائه اسناد و مدارک لازمه به ستاد انتخابات شهرستان ارائه دهندتا از مجرای  قانون به اعتراضات رسیدگی شود ، اینگونه تجماعات مانع از رسیدن به خواسته به حق افراد می شود و زمینه ای برای ایجاد آشوب و اخلال در منطقه توسط برخی از اازل و اوباش می شود .

 لطفی طلب  تصریح کرد: دستگاههای متولی    پیگیر امور و اعتراضات و درخواستهای به حق مردم هستند و کسانی که اسناد و مدارک قانونی ومحکمه پسند دارند می توانند به هیات اجرایی ستاد انتخابات شهرستان با تنظیم شکایتی کتبی براساس قانون و ظزرزف مدت تعیین شده ارائه دهند  تا به آنها رسیدگی شود .

وی  افزود : در روز برگزاری انتخابات تعدادی از افراد هنجار شکن و قانون شکن که اقدام به خرید آرای مردم و توزیع  اقلام تبلیغاتی غیر قانونی و حتی سکه های  طلا می کردند شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی ونیروی النتظامی دستگیر شدند .

علی کاظمی رئیس دادگاه بخش چهاردانگه  نیز در این نشست ضمن دعوت مردم ره رعایت قانون و پرهیز از تحمعات غیر قانونی ، اظهار کرد: ما قبل از ما مردم  برای احقاق حقوق شهروندان   راه افتاده  و مطمئن  باشید که   اگر اعتراضات مستند و موجهه  باشد هیچ مقام  مسئولی    حق ندارد  حقوق شهروندان را  نادیده بگیرد و به اعتراضات مردم رسیدگی نکنند .

وی تاکید کرد : برای رسیدن به حق  ، راه های زقانونی وجود دارد و فقط تجمعات باعث   بروز برخی اتفاقات ناگوار توسط افرادی فرصت طلب و سود جود می شود که  مسیر اعتراضات حق مردم را منحرف کرده و به  نتیجه ای نخواهند رسید . 

 کاظمی خاطر نشان  کرد: همه مسائل این شهر به دست خود مردم شهر قابل حل است و  در رابطه با برخوربا تخلفات انتخاباتد از مردم می خواهیم اسناد و مدارک خود را  به دستگاه قضایی  ارائه دهند و یا بطور مستقل شکایات خود را به ستاد انتخابات ارائه دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

تجمع مردم چهاردانگه در مقابل  بخشداری جهاردانگه ،بنا به درخواست کاندیداهای عضویت شورای شهر که موفق به حضور در جمع منتخبین نشدند  و همچنیان مسئولین و بزرگان شهر  پراکنده شد که درصورت عدم رسیبدگی دقیق به اعتراضات و شکایات مردمی   دور از انتظار نخواهدبود که مجددا"   این تحصنها و اعتراضات تکرار شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استادمحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
چه فایده ،مردم فراموش کارند و بزودی همه چیز بدست فراموشی سپرده خواهد شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر