کد خبر: 852966
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
در حالی که بدافزار واناکرای هنوز مشغول فعالیت‌های خرابکارانه خود است، ویکی لیکس اطلاعاتی درباره سوءاستفاده سیا از آسیب پذیری دیگری در ویندوز منتشر کرده است.
فارس: به نقل از آسین ایج، این آسیب پذیری مربوط به تمامی نسخه‌های ویندوز است و از این طریق می‌توان کنترل رایانه‌های هدف را در اختیار گرفت.

بدافزاری که از این طریق طراحی شده Athena نام دارد و با استفاده از آن می‌توان ویندوزهای ایکس پی تا ۱۰ را هدف حمله قرار داد. مهاجمان با استفاده از Athena می‌توانند بدافزارهای دیگری را نیز به کار بگیرند و به فایل‌های محلی خاصی دسترسی یابند.

بدافزار Athena بلافاصله پس از نصب به سرقت اطلاعات هدف می‌پردازد و کنترل کامل سیستم عامل ویندوز را بر عهده می‌گیرد و پس از یافتن اطلاعات مورد نظر آن‌ها را به رایانه‌های سرور خود منتقل می‌کند. Athena در آگوست سال ۲۰۱۵ ابداع شد و این بدان معناست که سازمان جاسوسی سیا یک ماه بعد از عرضه ویندوز ۱۰ در ماه جلوای توانسته آسیب پذیری را در آن شناسایی کرده و فعالیت‌های خرابکارانه اش را آغاز کند.

طراحی این بدافزار با همکاری یک شرکت آمریکایی به نام Siege Technologies صورت گرفته است. Siege Technologies یک شرکت امنیت سایبری توصیف شده که در زمینه ابداع فناوری‌های جنگ سایبری تهاجمی فعال است.

Athena به گونه‌ای طراحی شده که بتواند تمامی سیستم‌ها و برنامه‌های ضدویروس را دور زده و آن‌ها را فریب دهد. از این رو ضدویروس‌های مشهور نمی‌توانند Athena را شناسایی کنند. هنوز مشخص نیست آیا نصب وصله‌های به روزرسان مایکروسافت برای ویندوز باعث کاهش حل مشکل یاد شده می‌شود یا خیر.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار