کد خبر: 852881
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
شکست 3 بر صفر تيم ملي واليبال از لهستان
تيم ملي واليبال در ديداري دوستانه نتيجه را به لهستان واگذار کرد.
نویسنده:‌ شيوا نوروزي
 
تيم ملي واليبال در ديداري دوستانه نتيجه را به لهستان واگذار کرد. در ادامه بازي‌هاي تدارکاتي شاگردان کولاکوويچ مقابل لهستان صف‌آرايي کردند که اين ديدار در نهايت با برتري سه بر صفر ميزبان به پايان رسيد. استراليا آخرين رقيب تدارکاتي واليبال ايران است و پس از آن تمرينات ملي‌پوشان براي حضور در ليگ جهاني در تهران پيگيري مي‌شود.
 
رضايت سرمربي
ايگور کولاکوويچ بازي با تيم ملي لهستان را يک افتخار براي واليبال ايران خواند. سرمربي تيم ملي واليبال با اشاره به اينکه بازيکنانش تمرکزشان را از دست دادند اظهار داشت: «اين يک افتخار بزرگي است که ما اينجا هستيم. اين يک احترام بزرگ براي فدراسيون واليبال ايران است، چراکه اين فقط يک بازي نبود، بلکه يک جشن بزرگ بود که فدراسيون لهستان آن را ترتيب داده بود. در مقابل لهستان در ابتداي تمام ست‌ها با تمرکز بالايي بازي کرديم، اما بعد از کمي تمرکزمان را از دست داديم. اين موضوع به خصوص در دريافت‌ها واضح بود. اگر بتوانيم توپ را کنترل کنيم بازي را هم مي‌توانيم کنترل کنيم. براي ما اين مهم بود که بتوانيم با تيمي مثل لهستان بازي کنيم. تيمي که دريافت‌ و سرويس‌هاي خوبي دارد. ما بايد باهوش بازي کنيم. در دقايقي از بازي باهوش بوديم، اما در کل بازي اين‌گونه نبود و نتيجه‌ هم به اين شکل رقم خورد، ولي مشکلي نيست. از برخي قسمت‌هاي بازي راضي هستم و از قسمت‌هاي ديگر نه. ولي در حال‌ حاضر از شرايط فعلي رضايت دارم.»
 
سرمربي تيم ملي در خصوص از دست دادن امتيازهاي زياد گفت: «فکر مي‌کنم که لهستان بهتر از ما کار کرد. مخصوصاً در خط سرويس. ما امتيازات پشت سرهمي را از دست داديم. غفور کاملاً در اين بازي آماده نبود، ولي بايد به او بازي مي‌داديم تا با تيم هماهنگ شود. لهستان از وضعيت ما بهترين استفاده را در اين بازي برد، ولي مشکلي نيست و ما بايد به کار کردن ادامه‌ دهيم و کار تيمي‌مان را بهتر کنيم.»
  
لذت بازي با ايران
کوبياک بازي با ايران را لذت‌بخش خواند. کاپيتان تيم ملي لهستان پس از برتري مقابل ايران کيفيت اين بازي را خوب توصيف کرد: «مسابقه خوب و باکيفيتي انجام داديم. بازيکنان لهستان اشتباهات کمي در اين مسابقه داشتند. خوشحاليم که تيم مهمي هم‌چون ايران را برده‌ايم. ايران در اين بازي مثل تيم لهستان بازيکنان زيادي را تعويض کرد. برخي از بازيکنان ايران هنوز هم نمايش خيره‌کننده خود را به رخ مي‌کشند. بازي برابر ايران هميشه براي تيم لهستان لذت‌بخش است.»
 
تغييرات در ترکيب
زمان زيادي تا آغاز ليگ جهاني واليبال باقي نمانده و در فرصت باقي مانده کولاکوويچ بايد بازيکنانش را براي حضوري موفق در اين رقابت‌ها آماده کند. محمد موسوي که يکي از بازيکنان کليدي تيم ملي است به اشتباهات زياد ملي‌پوشان در مصاف با لهستان اشاره داشت: «آن نتيجه‌اي که مي‌خواستيم نشد. خوب بازي نکرديم. در يکسري مسائل خوب بوديم و واقعاً تيم خوب کار کرد، اما در برخي دريافت‌ها دقت لازم را نداشتيم. در ديدار با لهستان تا امتياز 14 هر ست خوب بازي مي‌کرديم. در برخي از فاکتورها در اين مسابقه مشکل داشتيم و اختلاف امتيازي پس از امتيازات 15 يا 16 براي تيم ايران ايجاد مي‌شد که قابل جبران هم نبود. بازي تدارکاتي براي همين هست و ان‌شاءالله از تجربه اين موارد براي بازي‌هاي آينده استفاده مي‌کنيم.» مدافع مياني تيم ملي واليبال معتقد است تغييرات در ترکيب در نتايج تيم تأثيرگذار بوده: «يک مقدار ترکيب تيم ايران تغيير پيدا کرده است.
 
يکسري از بازيکنان از جمله خود من هنوز به صورت صددرصد آماده نشده‌ايم. در زمان باقي‌مانده تا ليگ جهاني که حدوداً دو هفته است، تمام تلاشمان اين خواهد بود که اين مصدوميت‌ها و اين آماده نبودن‌هاي بازيکنان برطرف شود و نکات منفي و ضعف‌هاي تيم که شناسايي شدند را برطرف کنيم تا در مسابقات ليگ جهاني عملکرد خوبي داشته باشيم. اگرچه ما در دوران بدنسازي هستيم، اما اين شرايط براي تيم لهستان هم بوده ولي ليگ‌هاي اروپايي خيلي ديرتر از ليگ‌هاي ايران تمام مي‌شوند و فکر مي‌کنم حدود يک هفته يا 10 روز هست که مسابقات‌شان تمام شده و بدنشان هنوز در شرايط مسابقه هست، ولي حدود دو ماه و شايد هم بيشتر از آخرين بازي‌هاي ليگ ايران مي‌گذرد. شرايط بازي هم کاملاً با شرايط تمرين متفاوت است. به دليل اينکه هر ساله ليگ کوتاهي داريم، نيازمند بازي تدارکاتي بيشتري هستيم و اين هم يکي از بازي‌هاي تدارکاتي تيم ايران بود که اميدوارم براي آمادگي حضور شايسته در ليگ جهاني کمک حال تيم باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار