کد خبر: 852879
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
استقلال تهران- العين امارات؛ يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا
ليگ قهرمانان آسيا از امروز با برگزاري بازي‌هاي مرحله يک هشتم نهايي پيگيري مي‌شود و استقلال تهران در بازي رفت در ورزشگاه آزادي ميزبان العين امارات است.
نویسنده: سعيد احمديان

مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در حالي از امروز آغاز مي‌شود که از چهار نماينده کشورمان در مرحله گروهي، سه تيم استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپوليس توانستند به جمع 16 تيم برتر صعود کنند و ذوب آهن از صعود به اين مرحله باز ماند، اين مرحله از امروز با بازي استقلال و العين براي نمايندگان کشورمان کليد مي‌خورد و فردا هم پرسپوليس با لخويا و استقلال خوزستان با الهلال بازي مي‌کند.
  
منصوريان: بازيکنانم بوکسورهستند!
ورزشگاه آزادي امروز ميزبان بازي رفت استقلال و العين است، آبي‌هاي تهران که در مرحله گروهي با تيم‌هاي الاهلي امارات، لوکوموتيو تاشکند و التعاون عربستان همگروه بودند، توانستند با 11 امتياز به عنوان تيم دوم به يک‌هشتم نهايي صعود کنند تا امروز روبه‌روي يکي ديگر از نمايندگان امارات براي صعود به يک‌چهارم قرار بگيرند. منصوريان در شرايطي تيمش را براي بازي با العين آماده کرده است که اين تيم در مرحله گروهي نمايش درخشاني داشت و بهترين عملکرد را بين نمايندگان کشورمان ثبت كرد. کارنامه آبي‌پوشان در مرحله گروهي سبب شده هواداران اين تيم با خوش‌بيني به بازي با العين نگاه کنند، با اين حال غيبت دو بازيکن تأثيرگذار استقلال مي‌تواند کار شاگردان منصوريان را برابر العين سخت کند.
 
اميد نورافکن که با درخشش در نيم‌فصل دوم بهترين هافبک آبي‌ها بود، با تيم ملي جوانان در جام جهاني حضور دارد و اميد ابراهيمي هم به دليل مصدوميت به بازي العين نرسيده است. با اين حال منصوريان عنوان مي‌کند نگران اين مسئله نيست و جوانانش مي‌تواند جاي خالي دو ستاره تيمش را پر کنند. منصوريان ديروز در نشست خبري پيش از بازي با العين از آمادگي کامل تيمش خبر داد: «بازيکنانم بي‌رحم تمرين و بازي مي‌کردند که من بازي را قطع کردم. پيغام خوبي از بازيکنانم دريافت کردم. آنها مثل قهرمانان بوکس بودند که براي جنگيدن روي رينگ مي‌روند.» استقلال و العين بار‌ها در آسيا به مصاف يکديگر رفته‌اند و در دو ديدار اخير در ليگ قهرمانان آسيا دو پيروزي در تهران و العين براي آبي‌هاي پايتخت به دست آمده است.
  
خطر محروميت بيخ گوش استقلال
محروميت پرسپوليس از حضور تماشاگرانش در بازي لخويا، سبب شده تا آبي‌ها هم نگران تکرار اين اتفاق براي خودشان در مسابقات پيش‌رو باشند. اين مسئله وقتي جدي‌تر مي‌شود که استقلالي‌ها طبق حکم کنفدراسيون فوتبال آسيا در ابتداي سال 96 به دليل استفاده تماشاگرانش از ليزر و مواد محترقه 51 هزار دلار جريمه شده و در صورت تکرار اين کار تا دو سال آينده، از همراهي هواداران خود در يک بازي خانگي محروم خواهد بود. به همين خاطر تکرار اين اتفاق مي‌تواند استقلال را مانند پرسپوليس از حضور تماشاگرانش محروم کند.
 
به همين خاطر آبي‌پوشان پيش از بازي امروز از تماشاگرانشان خواسته‌اند، با پرتاب ترقه يا ليزر باعث محروميت نشوند. منصوريان در اين رابطه گفته است: «از هواداران مي‌خواهم ليزر و مواد منفجره پرتاب نکنند و اگر هواداري را ديدند چنين رفتاري کرد او را معرفي کنند و در صورت مقاومت او را در اختيار نيروهاي انتظامي قرار بدهند. تلخ است ما به مرحله‌اي برسيم که ما از هوادار محروم شويم.» مهدي رحمتي، کاپيتان استقلال هم گفت: «حضور هواداران ايراني چه پرسپوليس و چه استقلالي خوف عجيبي براي حريفان ايجاد مي‌کند و ديگر نيازي به پرتاب ليزر و مواد محترقه نيست. خواهش مي‌کنم چنين وسايلي را به ورزشگاه نياورند و چه استقلال و چه پرسپوليس را از حمايت پرشور خود محروم نکنند و ما بازيکنان را از اين حمايت محروم نکنند.»
  
خطرناک با حضور بهترين بازيکن آسيا
در سوي ديگر العين حريف ناآشنايي نيست، تيمي که در مرحله گروهي با ذوب‌آهن همگروه بود و توانست با 12 امتياز به عنوان تيم اول از گروهC صعود کند. العين امارات با ستاره‌هاي اماراتي، کره‌اي، کلمبيايي، عربستاني، برزيلي و غيره حريف ثروتمندي برابر استقلال است. شاگردان ماميچ هرچند ليگ امارات را با رتبه دور از انتظار چهارم به پايان رساندند، اما کمتر از شش ماه پيش در فينال ليگ قهرمانان آسيا حضور داشتند و با حضور ستاره‌هاي نامدار در ترکيب خود، تيم خطرناکي برابر آبي‌ها به شمار مي‌روند.
 
ستاره‌هاي العين اکثراً در خط حمله و هافبک اين تيم قرار دارند. عمر عبدالرحمان، ستاره گرانقيمت اين تيم است که ارزش او از ساير بازيکنان اين تيم بالاتر است. کايو، داگلاس، ناصر الشمراني به همراه عمر عبدالرحمان ستاره‌هاي العين هستند که همگي در پست‌هاي تهاجمي اين تيم حضور دارند. العين تيمي موفق در ضدحملات است. بازي برگشت مقابل ذوب‌آهن در اصفهان نيز نشان داد که آنها به خوبي از کمترين موقعيت‌ها، بيشترين استفاده را مي‌کنند. ماميچ، سرمربي العين هم ديروز با کري خواني در نشست خبري گفت: «استقلال يک تيم عصبي است، اما آمده‌ايم که بازي را ببريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار