کد خبر: 852766
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: سوختگی شدید و عوارض ناشی از آن، ضربه مغزی ناشی از شکستگی جمجمه و نارسایی تنفسی ناشی از قرار گرفتن در فضای محبوس از مهم‌ترین دلایل مرگ معدنچیان معدن زمستان یورت آزادشهر بود.
 ایسنا: به گزارش پزشکی قانونی کشور، دکتر حسین زارعی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این حادثه اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه تیم ستاد بحران پزشکی قانونی استان تشکیل و برای بررسی و معاینه اجساد به محل وقوع حادثه اعزام شد.

وی افزود: پس از گذشت 12 ساعت از حادثه در ساعات نیمه شب تعداد 22 جسد در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت و با وجود امکانات محدود، معاینه اولیه تمامی اجساد تا بامداد روز 14 اردیبهشت به انجام رسید و مجدداً صبح روز چهاردهم پس از اخذ شرح حال از خانواده و معاینه نهایی و احراز هویت اجساد با شرح حال اخذ شده و مشاهده اولیای دم پس از هماهنگی با ستاد سازمانی در خصوص علت فوت جواز دفن آنها اقدام شد.

زارعی تصریح کرد: در مرحله بعد تعداد 13 جسد و پس از آن 7 جسد به پزشکی قانونی ارجاع شدند که شرایط نامناسبی و علائم فساد داشتند. پس از انجام دو نوبت معاینه کامل و اخذ شرح حال از خانواده ها هویت 15 نفر محرز و جواز دفن به نام آنان صادر شد. ضمناً نمونه خون متوفیان نوبت دوم در خصوص وجود گاز مونوکسید کربن بررسی شدکه نتیجه همه آنها مثبت بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان یادآور شد: در نوبت دوم خانواده های مفقودین فراخوان شد و نمونه های لازم از افراد مورد نظر مطابق با دستورالعمل و هماهنگی با واحد ژنتیک پزشکی قانونی مشهد گرفته شد.

وی بیان کرد: به دلیل عدم احراز هویت 5 نفر باقی مانده، نمونه‌ها برای بررسی از نظر DNA به پزشکی قانونی مشهد ارسال شد و پس از حدود دو روز هویت تمامی اجساد با آزمایشات انجام شده مشخص و جواز دفن ها صادر شد.

زارعی در خصوص شناسایی آخرین جسد کشف شده در این انفجار نیز اظهار کرد: جسد شماره 43 نیز در روز 23 اردیبهشت از معدن خارج شد که پس از انجام معاینه و نیز تأیید انگشت نگاری هویت وی محرز و جسد به نیروی انتظامی تحویل داده شد.

بر اثر حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که مقارن ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت رخ داد، 43 تن از کارگران این معدن جان خود را از دست دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار