کد خبر: 852659
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

در روز پایانی رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو، حسن یزدانی ستاره و نابغه کشتی ما مقابل سلیم یاشار دارنده مدال نقره المپیک ریو به روی تشک رفت و مقتدرانه با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید .

یزدانی در همان ثانیه‌های نخست با جنگندگی مثال زدنی اش 2 امتیاز گرفت و در ادامه دو مرتبه حریف ترک را به بیرون از تشک برد و 3 امتیاز دیگر گرفت. کشتی گیر ترک که در شوک قرار گرفته بود بار دیگر در خاک قرار گرفت تا 7 بر صفر عقب بیفتدو وقت اول به پایان برسد.در وقت دوم یزدانی به حملات خود ادامه داد و در همان ثانیه‌های اول دو مرتبه خاک کرد و 4 امتیاز دیگر گرفت تا مرد طلایی بازی های کشورهای باکو لقب بگیرد.یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم مقابل کشتی گیر تاجیکستان به پیروزی رسید.وی در ادامه و در مرحله نیمه نهایی به مصاف شریف شریف اف، دارنده مدال طلای  المپیک ۲۰۱۲ لندن رفت و با حساب یازده بر صفر ضربه فنی کند و  با این  پیروزی با ارزش راهی فینال شود.

 مصطفی حسین‌خانی نماینده وزن 70 کیلوگرم ایران که به فینال  راه یافته بود در دیدار نهایی به مصاف علی مسلم اف کشتی‌گیر روسی‌الاصل آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شود. در این مسابقه ملی پوش کشورمان در وقت اول را با نتیجه یک بر صفر به پایان برد این در حالی بود که جو سالن به نفع کشتی گیر باکویی بود و هواداران بی‌امان او را تشویق می کردند .حسین‌خانی در وقت دوم حریف و به خارج هدایت کرد و یک امتیاز دیگر گرفت. در ادامه حسین خانی موفق شد با خاک کردن حریف و اجرای 2 فن بارانداز و یک مرتبه هم بیرون بردن پای حریف از تشک 8 بر صفر پیش بیفتد و سپس بدلیل کم کاری 2 امتیاز از دست داد تا در نهایت 10 بر صفر پیروز شود. وی پیش از این در دور اول با نتیجه 10 بر صفر سوربون عبدالخائف از تاجیکستان را شکست داد. سپس در یک مصاف نفس گیر نوروزاف دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از ازبکستان را 7 بر 6 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. بازی قبل از فینال با کشتی گیر بحرین را 5 بر 3 مغلوب کرد .

مسعود اسماعیل‌پور نماینده وزن 61 کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی مقابل مراداف از ترکمنستان در مدت زمان  یک دقیقه و 22 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و مدال برنز را بر گردن آویخت.اسماعیل‌پور پیش از این در دور اول مقابل رجب منیر آکتاش از ترکیه با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. امیرتایف از قزاقستان را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله اسماعیل پور به مصاف حاجی علی‌اف دارنده دو مدال طلای جهان واگذار کرد.

 در وزن 125 کیلوگرم، جابر صادق زاده  توانست مدال برنز را از آن خود کند. در دور نخست زمان انور از پاکستان را در زمانی کمتر از یک دقیقه و 30 ثانیه با حساب 11 بر صفر ضربه فنی کرد اما در نیمه نهایی 7 بر 3 مغلوب جمال الدین ماگومداف از کشور میزبان شد و به دیدار رده بندی رفت.حریف وی در این دیدار رجا الکراد از سوریه است و توانست با نتیجه ۱۰ بر صفر به پایان برساند.

در جریان رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد بازی‌های همبستگی اسلامی که دیروز(جمعه) برگزار شد، میثم نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید و امیر محمدی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. یونس سرمستی در وزن ۵۷ کیلوگرم به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید و پیمان یاراحمدی نیز با نمایشی ضعیف از دور رقابت ها کنار رفت.

 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار