کد خبر: 852518
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
پیام شهردار تبریز به مناسبت افتخارآفرینی «مرد هیمالیا»
در پیام دکتر صادق نجفی آمده است: عظیم دلاور، جوان پولادین و خستگی‌ناپذیر شهرداری تبریز، بار دیگر مسیر پُرپیچ‌و‌خم سرفرازی و استقامت را درنوردید و با گذشتن از گردنه‌های دشوار، پرچم سه رنگ کشورمان را بر بام یکی از قله‌های رفیع و خطرناک جهان برافراشت.
دکتر نجفی، موفقیت قیچی‌ساز را مظهر سرافرازی آذربایجان و همت تاریخ‌ساز مردم تبریز خواند و افزود: حماسه تاریخی «مرد قله‌ها» در تاریخ تبریز و ضمیر قدرشناس شهروندان تبریزی، ماندگار و جاودانه‌ خواهد بود.
وی متذکر شده است: پیوستن عظیم به «باشگاه ۸ هزارتایی‌ها» بی‌شک نماد اراده و عظمت مردمی است که در طول تاریخ همواره، فاتح و مصمم، بر قله‌های تعالی و پیشرفت تکیه زده‌اند.
شهردار تبریز با تبریک صعود دلاورانه قیچی‌ساز به قله ۸۵۱۶ متری لوتسه اظهار امیدواری کرده است، همت و تلاش این کوهنورد سخت‌کوش، کماکان افتخارآفرین ورزش شهر تبریز و کشور باشد.
قیچی‌ساز کوهنورد نامی کشورمان و کارمند شهرداری تبریز، ساعاتی پیش، پرچم مقدس کشورمان را بر قله ۸۵۱۶ متری لوتسه برافراشت.
وی که از مدتی پیش، با حمایت های شهرداری تبریز، برای فتح قله لوتسه، به منطقه مرزی چین و نپال سفر کرده‌است،  ساعاتی پیش، بدون استفاده از اکسیژن همراه، بر بلندای یکی از دشوارترین ارتفاعات جهان ایستاد.
لوتسه اگرچه از حیث ارتفاع، چهارمین قله جهان است، اما از نظر مسیر دشوار، پرپیچ‌خم و بسترهای طاقت‌فرسا و مهیب، در میان کوهنوردان، خطرناک‌ترین قله جهان به شمار می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر