کد خبر: 852512
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی خبر داد:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سال گذشته سه هزار و ۳۶۱ مترمربع فرش به ارزش بیش از ۲۸میلیارد ریال توسط مددجویان کمیته امداد در استان مرکزی بافته شد.

رمضانعلی جلالی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی اظهار داشت: کمیته امداد به منظور توانمندسازی مددجویان با ایجاد فرهنگ کار، تلاش و خودباوری و با اقدامی حمایت گرانه، زمینه عرضه محصولات تولیدی مددجویی را از طریق فروشگاه های عرضه محصولات خودکفایی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه خودکفایی و اشتغال زایی مددجویان از مهم ترین اولویت های کمیته امداد است، گفت: یکی از فعالیت های حوزه اشتغال کمیته امداد در راستای توانمند سازی اقتصادی مددجویان، ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی به ویژه تولید فرش است که در قالب مشاغل خانگی انجام می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: طی سال گذشته با بهره گیری از منابع بانکی و کمک های کمیته امداد، سه هزار و ۳۶۱ متر مربع فرش به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد ریال توسط مددجویان تحت حمایت در استان بافته شده که به طور متوسط ۳۰ درصد آن هزینه و ۷۰ درصد آن درآمدی است که از این محل نصیب مددجویان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تولیدات فرش مددجویان نقش بارز و برجسته ای در رونق صنعت فرش دستباف، رفع بیکاری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: هم اکنون ۲۲درصد تولیدات فرش استان توسط مددجویان تحت حمایت که بیشتر آن توسط زنان سرپرست خانوار هستند، بافته می شود.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: بهره مند ساختن فرش بافان از مزایای بیمه تامین اجتماعی، برگزاری دوره های بهبافی فرش به منظور ارتقای کیفیت تولیدات، نظارت بر حسن اجرای بافت فرش دستبافت و بازاریابی برای فروش محصولات، ازجمله حمایت هایی هستند که توسط کمیته امداد برای بافندگان فرش دستبافت انجام می شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار