کد خبر: 852409
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
معاملات تالار شيشه‌اي در هفته گذشته
در هفته گذشته كارشناسان بازار سرمايه خواستند تا هر شخصي سكان دولت دوازدهم را در دست گرفت بازار سرمايه در اولويت قرار گيرد و باعث شود صنايع مختلف از طريق بازار سرمايه تأمين مالي كنند، همچنين در پنج روز كاري گذشته بورس تهران توانست از كانال ۸۰ هزار واحدي بالاتر رود.
در هفته گذشته كارشناسان بازار سرمايه خواستند تا هر شخصي سكان دولت دوازدهم را در دست گرفت بازار سرمايه در اولويت قرار گيرد و باعث شود صنايع مختلف از طريق بازار سرمايه تأمين مالي كنند، همچنين در پنج روز كاري گذشته بورس تهران توانست از كانال ۸۰ هزار واحدي بالاتر رود.
به گزارش ايسنا، در ۱۹ ارديبهشت سال جاري شاخص كل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران كه در تراز ۷۹ هزار و ۸۵۸ واحدي قرار داشت طي پنج روز كاري گذشته ۲۷۱ واحد رشد كرد و بار ديگر از كانال ۸۰ هزار واحدي بالاتر رفت.
علاوه بر اين، شاخص آزاد شناور در اين مدت از تراز ۸۷ هزار و ۱۶۴ واحدي به تراز ۸۷ هزار و ۴۶۴ واحدي رسيد. همچنين شاخص بازار اول از رقم ۵۵ هزار و ۶۹ هزار و ۵۲۲ واحدي به رقم ۵۵ هزار و ۶۹۲ واحدي رسيد و در نتيجه شاهد رشد ۱۷۰ واحدي شد. شاخص بازار دوم نيز كه در كانال ۱۷۶ هزار و ۴۰۱ واحدي بود ۶۹۸ واحد رشد كرد و تا عدد ۱۷۷ هزار و ۹۹ واحدي بالا رفت.  در هفته گذشته كارشناسان بازار سرمايه در گفت‌وگو با ايسنا خواستند تا هر شخصي سكان دولت دوازدهم را در دست گرفت بازار سرمايه در اولويت  قرار گيرد و باعث شود تا صنايع مختلف از طريق بازار سرمايه تأمين مالي كنند. در اوايل هفته گذشته در گروه خودرو اكثريت قريب به اتفاق نمادها با شرايطي كاهشي در قيمت پاياني و قيمت آخرين معامله مواجه شدند. به عنوان مثال نماد سايپا ديزل بيش از چهار درصد در قيمت پاياني افت كرد و ايران خودرو ديزل نيز نزديك به چهار درصد در قيمت آخرين معامله كاهش را تجربه كرد. گروه قند و شكر نيز در آخرين روز معاملاتي همگام با گروه خودرو روند كاهشي در قيمت پاياني و قيمت آخرين معامله را تجربه كرد. در برخي از نمادهاي اين گروه صف فروش را شاهد بوديم. همچنين در گروه محصولات شيميايي در اكثريت نمادها روند رو به كاهش را شاهد بوديم. همچنين در گروه خودرو تقريباً همه نمادها قرمزپوش شدند. در گروه بيمه نيز اكثريت نمادها در قيمت پاياني افت را تجربه كرده است و قندي‌ها به جز در يك نماد يك دست روند كاهشي را از سر گرفتند. علاوه بر همه اينها اكثريت قريب به اتفاق نمادها در گروه فلزات اساسي در قيمت آخرين معامله و قيمت پاياني روند كاهشي را تجربه كردند. در سه‌شنبه گذشته در گروه قند به جز معدود نمادهايي باقي نمادها با روند كاهشي در قيمت آخرين معامله و قيمت پاياني مواجه شدند و در گروه سيماني‌ها تقريباً  نيمي از نمادها با روند كاهشي در قيمت آخرين معامله مواجه شدند. اما دارويي‌ها روند نسبتاً بهتري را داشتند و تعداد كمتري از نمادهاي آنها شاهد ريزش قيمت سهم بودند. علاوه بر اين تعداد زيادي از خودرويي‌ها در قيمت آخرين معامله روند نزولي را نشان دادند كه از جمله آنها مي‌توان به نمادهاي پارس خودرو، زامياد و ايران‌خودرو ديزل اشاره كرد. هر چند كه تعدادي از نمادهاي اين گروه نيز با روند افزايشي در قيمت پاياني مواجه شدند.  
در آخرين روز معاملاتي هفته گذشته قندي‌ها در كانال كاهشي قرار گرفتند و به جز دو نماد از اين گروه باقي شركت‌ها افت در قيمت آخرين معامله و قيمت پاياني را تجربه كردند، اما تعداد زيادي از گروه محصولات غذايي با رشد در قيمت پاياني مواجه شدند. در گروه فلزات اساسي نمادهاي مس شهيد باهنر و نورد آلومينيوم بيشترين كاهش را در قيمت پاياني ديدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار