کد خبر: 852320
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد:
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از رشد 29 درصدی گازرسانی به پنج نیروگاه بزرگ تولید برق این استان طی ماههای ابتدایی امسال خبر داد.

سید حمید فانی با اعلام این خبر اظهار کرد: طی 45 روز ابتدایی سال 96، 446 میلیون مترمکعب گاز تحویل بخش نیروگاهی استان شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 95، 29 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این بین نیروگاه فردوسی با 143 میلیون مترمکعب بیشترین و نیروگاه مشهد با 48 میلیون مترمکعب کمترین آمار مصرف گاز طبیعی استان را در بخش نیروگاهی به خود اختصاص داده‌اند.

فانی اضافه کرد: نیروگاه‌های طوس، نیشابور و شریعتی نیز به ترتیب با 117، 83 و 55 میلیون مترمکعب در رده های بعدی مصرف گاز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: با آغاز فصل بهار و افزایش دما، شاهد کاهش مصرف گاز در بخش خانگی هستیم که این امر زمینه رفع محدودیت مصرف در بخش نیروگاهی را فراهم می کند.

وی با اشاره به مزایای زیست محیطی فراوان جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های مایع همانند گازوییل و مازوت در نیروگاه‌ها، گفت: افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها از نظر اقتصادی نیز مزایای بسیار زیادی در راستای توسعه استان و در نهایت کشور دارد.

گفتنی است؛ هم اکنون ضریب 99.8 درصد جمعیت شهری و 75 درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار