کد خبر: 852302
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
رئيس پليس فتاي پايتخت از دستگيري فروشنده‌اي خبر داد كه با نصب دستگاه اسكيمر روي دستگاه كارتخوان، حساب‌هاي مشتريان را خالي مي‌كرد.
سرهنگ كاكوان توضيح داد: چندي قبل زني با طرح شكايت در دادسراي جرائم رايانه‌اي گفت كه در حالي كه كارت عابربانك در اختيار خودش بوده، حسابش خالي شده است. او گفت: آخرين بار براي خريد به يك فروشگاه لباس رفتم. ساعتي بعد بود كه متوجه شدم حسابم خالي شده است. بعد از طرح شكايت بود كه شكايت‌هاي مشابهي به پليس گزارش شد. جالب اين بود كه همه شاكيان آخرين بار به همان فروشگاهي رفته بودند كه شاكي از آنجا خريد كرده بود، به خاطر همين تحقيقات روي همان فروشگاه متمركز و معلوم شد كه فروشنده با نصب اسكيمر به حساب مشتريان دستبرد زده است. سرهنگ كاكوان گفت: فروشنده در بازجويي‌ها به جرمش اعتراف كرد و گفت پس از گرفتن كارت و رمز آنها، كارت را كپي و در فرصت مناسب حسابشان را خالي مي‌كرد.
رئيس پليس فتاي پايتخت به شهروندان هشدار داد: حتماً هنگام خريد و پرداخت وجه آن از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز مراقب باشند كه روي دستگاه قطعه‌اي اضافي يا چسب‌خوردگي وجود نداشته باشد و حتماً خودشان كارت را بكشند و رمز را وارد كنند.  وي ادامه داد: اعلام رمز كارت به فروشنده اشتباه است؛ چراكه اگر دستگاه اسكيمري روي دستگاه خودپرداز نصب شده باشد، با دريافت رمز بانكي شما به راحتي مي‌توانند حساب بانكي شما را خالي كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار