کد خبر: 852241
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
اشتباه هواداران كار دست سرخپوشان داد
پرســپوليـس از حمايت هوادارانش برابر لخويا محروم شد. اين شوكه‌كننده‌ترين خبري بود كه پرسپوليس قبل از مرحله حذفي ليگ قهرمانان مي‌توانست با آن مواجه شود.
نویسنده: دنيا حيدري

پرسپوليس سه‌شنبه ديدار حساسي برابر لخوياي قطر دارد، اما اشتباهات و ندانم‌كاري برخي تماشاگران پرسپوليس كه دو سال قبل باعث محروميت تعليقي اين تيم شده بود، ‌در آخرين بازي مرحله گروهي برابر الوحده بار ديگر براي سرخپوشان دردسرساز شد. سنگ‌هاي پرتاب شده كه سرمربي الوحده دورتادور زمين به دنبال جمع‌آوري آنها بود و ترقه‌هايي كه اطراف زمين بازي منفجر شد، ‌همه دست به دست هم داد تا محروميت تعليقي سرخپوشان اعمال شود و ياران برانكو از حضور تماشاگران‌شان در بازي روز سه‌شنبه برابر لخوياي قطر محروم شوند و در آزادي خالي از تماشاگر به مصاف حريف قطري خود بروند.
 
بهانه دادن دست عرب‌ها
پرسپوليس در رقابت‌هاي آسيايي سال 2015 در مرحله گروهي با لخوياي قطر، النصر عربستان و بنيادكار ازبكستان همگروه بود و توانست به عنوان تيم دوم به مرحله حذفي صعود كند. در يك‌هشتم نهايي سرخپوشان به الهلال عربستان خوردند. تيمي كه در بازي رفت مرحله حذفي در تهران با يك گل شكست خورد. باختي كه سعودي‌ها براي جبران آن مثل هميشه دست به كار مسائل حاشيه‌اي شدند و البته برخي ندانم كاري هواداران پرسپوليس نيز بهانه خوبي دست آنها داد. اگرچه ناظر بازي پرتاب چند نارنجك و بردن يك بنر به ورزشگاه را به ‌اي‌اف‌سي گزارش كرده بود، اما عربستاني‌ها نيز شكايت‌نامه خود را تنظيم كرده و با گله به كنفدراسيون فوتبال آسيا خواستار برخورد با پرسپوليس و بررسي ميزباني تيم‌هاي ايراني شدند. در بيانيه‌اي که سايت رسمي باشگاه الهلال: «در اين بازي بار ديگر شاهد شعارهاي سياسي در ورزشگاه بوديم و به طرف بازيکنان الهلال نيز اشيايي پرتاب شد.» چندي بعد يکي از مسئولان کنفدراسيون فوتبال آسيا از ارسال اعتراض شديد‌الحن عربستاني‌ها به  AFC خبر داد و گفت كنفدراسيون فوتبال آسيا بي‌تفاوت از كنار اين شكايت عبور نخواهد كرد.
 
اخطاري كه عملي شد
اعتراضي كه سرانجام پرسپوليس را با جريمه مواجه كرد. جريمه‌اي كه البته مالي بود و تعليقي. صنيعي، سرپرست وقت امور بين‌الملل باشگاه پرسپوليس در رابطه با حكم صادره گفت: «کميته انضباطي کنفدراسيون فوتبال آسيا براي باشگاه پرسپوليس جريمه 70 هزار دلاري و يک جلسه محروميت تعليقي از حضور تماشاگران در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به مدت دو سال در نظر گرفته است. به اين معني که اين محروميت در صورتي که اين اتفاقات در دو سال آينده در جريان رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا تکرار شود، اعمال خواهد شد.» اتفاقي كه بعد از بازي با الوحده امارات و در پي اعتراض اين تيم گريبان سرخپوشان را در مرحله حذفي ليگ قهرمانان گرفت.
 
بي‌توجهي به تذكرها
محمود خوردبين، سرپرست پرسپوليس با ابراز تأسف در خصوص حكم صادر شده تأكيد مي‌كند كه بارها به هواداران پرسپوليس گفتم در بازي‌هاي آسيايي اشيا يا مواد محترقه پرتاب نکرده و بهانه دست عرب‌ها ندهند: «اتفاقي نبايد رخ ‌داد و حالا از يک مزيت بزرگ محروم هستيم. من بارها در مصاحبه‌هاي خود از هواداران تيم‌ خواستم به هيچ وجه مواد محترقه يا اشيايي در بازي‌هاي آسيايي پرتاب نکنند، اما متأسفانه برخي تماشاگرنما اين موضوع را رعايت نکرده و حالا ما بايد بدون يار دوازدهم‌مان به مصاف لخويا برويم. عرب‌ها خيلي وقت بود دنبال بهانه بودند تا پرسپوليس را از بازي با تماشاگر محروم کنند و با توجه به قدرتي که در AFC دارند در نهايت به خواسته خود رسيدند. اميدوارم هواداران ما از اتفاقي که رخ داده درس بگيرند و پرسپوليس بتواند با حذف لخويا راهي مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا شود.»
 
مستحق چنين جريمه‌اي نيستيم
برانكو هم كه به شدت از شنيدن اين خبر شوكه شده تأكيد مي‌كند در دو سال و نيمي که در ايران هستم، هيچ‌گاه رفتاري از هواداران نديدم که مستحق چنين جريمه‌اي باشد: «واقعاً اين موضوع مرا ناراحت و اذيت کرد؛ چراکه خبر بسيار ناراحت‌کننده‌اي است و حتي مي‌توانم نام آن را يک اتفاق وحشتناک بگذارم. فوتبال بسيار ورزش مهمي است و حضور هواداران باعث جذابيت فوتبال و حتي ورزش مي‌شود. بدون حضور تماشاگر امکان انجام کارها يا سلب شده يا اينکه احتمالاً به حداقل مي‌رسد و به همين دليل معتقدم که کار بسيار سختي در غياب هوادارانمان داريم.»
 
فرصت اعتراض هست
با وجود تمام نگراني‌هاي به وجود آمده، اما صحبت‌هاي تاج، رئيس فدراسيون مي‌تواند جاي اميدواري داشته باشد: «در نامه ارسالي به فدراسيون ايران با توجه به محروميت پرسپوليس، خوشبختانه جاي اعتراض وجود دارد. بر اين اساس مستنداتي تهيه شده که سريعاً به‌اي‌اف‌سي ارسال مي‌شود و اميدواريم اين مستندات پذيرفته شود و تماشاگران خونگرم پرسپوليس، استقلال و تيم ملي که هميشه امتياز مثبت براي کشور هستند، اين فرصت را به تهديد تبديل نکنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار