کد خبر: 851879
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
اداره کل تعاون وکار وامور اجتماعی گلستان
سعید مازندرانی مدیر کل کاروامور اجتماعی گلستان از اغاز ثبت نام فارغ التحصیلان دانشگاهی متقاضی شغل در طرح کارورزی خبر داد

دکتر سعید مازندرانی گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی متقاضی طرح کارورزی می توانند با مراجعه به سایت https://karvarzi.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام و پیگیری مراحل آن اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان کارورزی پس از مطالعه توافق نامه و اطلاع ازشرایط کارورزی، فرم ثبت نام خود را تکمیل و از طریق https://karvarzi.mcls.gov.ir/login.aspx وارد سامانه شوند تا  پیگیر مراحل ثبت نام خود باشند.

مازندرانی هدف از اجرای طرح کارورزی را افزايش قابليت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طريق انتقال مهارت و تجربه در محيط كار و فراهم کردن زمينه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادي عنوان و اظهار کرد: ايجاد انگيزه كارآفريني و كسب و كار در دانش آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحيت حرفه اي دانش آموختگان از دیگر اهدافی است که ما در این طرح به دنبال آن هستیم.

وی تاکید کرد: كليه دانش آموختگان دانشگاهي بيكار متقاضي تحت پوشش اين طرح مي باشند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص شرایط سنی استفاده از این طرح گفت: برای دارندگان مدرک کاردانی حداكثر 27 سال، 30 سال براي مقطع تحصيلي كارشناسي، 33 سال براي مقطع تحصيلي كارشناسي ارشد و 37 سال براي مقطع تحصيلي دكتري برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: طول دوره خدمت نظام وظيفه به حداكثر سن متقاضیان اضافه مي شود و ايثارگران و افراد تحت پوشش سازمانهاي حمايتي نیز 5 سال به حداکثر سن آنان لحاظ مي گردد.

مازندرانی سپري شدن حداقل 6 ماه و حداكثر 3 سال از تاريخ اخذ مدرك دانشگاهي را یکی از الزامات ثبت نام در این طرح عنوان کرد و افزود: دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت و عدم سابقه شركت در دوره كارورزي از دیگر شرایط متقاضیان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: واحد پذيرنده به منظور جذب كارورز بايد داراي مجوز فعاليت از دستگاه مجري و مجوز آموزش مهارتي از سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر اینکه واحد پذيرنده به ازاي هر 3 نفر شاغل بيمه شده، صرفاً مجاز به پذيرش يك نفر كارورز مي باشد، گفت: چنانچه واحد پذيرنده كمتر از نفر شاغل بيمه شده داشته باشد، صرفاً مجاز به پذيرش يك نفر كارورز مي باشد.

وی یادآور شد: واحد پذيرنده اي كه داراي پروانه كسب مي باشند حداقل بايد 2 سال از تاريخ صدور آن گذشته باشد.

طرح کارورزی سال گذشته به صورت پایلوت در استان گلستان انجام گرفت و طی آن 547 نفر کارورز در کارگاه ها مشغول به کار شدند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر