کد خبر: 851861
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مدیریت سازمان حج و زیارت استان سمنان
مدیریت سازمان حج و زیارت استان سمنان گفت: هزار و 85 نفر در قالب هشت کاروان از دوشنبه 9 مرداد 96 به حج تمتع مشرف می شوند.
سید علی میرقاسم پور در نشست خبری ویژه اعزام حج تمتع در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت استان سمنان افزود: از این هشت کاروان، چهار کاروان مدینه‌قبل از دوشنبه 9 مرداد 96 و چهار کاروان مدینه‌بعد از جمعه 20 مرداد به حج تمتع اعزام خواهند شد.
مدیریت سازمان حج و زیارت استان سمنان با اشاره به این که زمان ثبت نام در کاروان ها از شنبه 24 اردیبهشت 96 همزمان با سراسر‌ کشور آغاز شده است، بیان داشت: آن دسته از کسانی که قبوض ودیعه‌گذاری آنان تا تاریخ 31 شهریور 1385 است، تا پنجشنبه 28 اردیبهشت 96 مهلت ثبت نام در کاروان‌ها دارند.
وی ادامه داد: با توجه به این اگر کاروان ها تکمیل نشود، از روز شنبه 30 اردیبهشت 96 ثبت نام از دارندگان قبوض ودیعه گذاری در تاریخ 30 آبان 1385 برای تکمیل کاروانها آغاز می شود.
میرقاسم پور تصریح کرد: تمام کسانی که دارای فیش حج تمتع از تاریخ 23 فروردین 96 لغایت 21 اردیبهشت 96 هستند و ثبت نام اولیه در شعبه‌های بانک ملی ایران با واریز مبلغ 10 میلیون تومان انجام داده اند می توانند با در دست داشتن اصل فیش بانکی، اصل کارت ملی و اصل گذرنامه برای ثبت نام در کاروان ها اقدام کنند‌.
وی با اشاره به سه شهید حادثه سقوط جرثقیل در عربستان از روستای رودیان شاهرود، یان داشت: تا چند ماه آینده با پیگیری های انجام شده دیه این شهدا پرداخت می شود.
قاسم پور، به هزینه 11 میلیون و 880 هزار تومان تا 12 میلیون و 680 هزار تومانی حج تمتع امسال اشاره کرد و گفت: در ابتدا هزینه سفر از سوی کشور عربستان 13 تا 17 میلیون تومان برآورد شده بود که با رایزنی های انجام شده،‌ این مبلغ کاهش یافت.
وی یاد آور شد: هزینه سفر حج تمتع سال 94 از هشت میلیون 600 هزار تومان تا 9 میلیون و 700 هزار تومان بود و علت افزایش آن در سال 96، افزایش قیمت دلار، نوع هتل، خدمات و افزایش کرایه های حمل و نقل کشور عربستان و استفاده از چادرهای ضدآتش در عرفات است.
وی بیان داشت: برگزاری جلسات توجیهی با مدیران و عوامل اجرایی حج و انجام معاینات پزشکی توانمندی جسمی انجام شده است.
وی با اشاره به این که 86 هزار ایرانی در سال 96 به حج اعزام خواهند شد که نسبت به اعزام 64 هزار اعزام در سال 94 افزایش 35 درصدی دارد، تصریح کرد: ضمن برقراری امنیت و با توجه به رویکرد و ایجاد تفاهم نامه بین ایران و عربستان و با توجه به این که 460 نفر از هموطنان در حادثه منا جان باختند برای هر شهید 2 سهمیه حج در نظر گرفته شده است.
مدیریت حج و زیارت استان سمنان خاطرنشان کرد: 14 هزار و 277 نفر در سال 95 از طریق سفرهای هوایی و زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند.
در سال 95 به دلیل کشته شدن تعدادی از هموطنان در حادثه منا، حج تمتع و عمره نیز انجام نشد که با تلاش تیم های مذاکره کننده در سال 96 این برنامه از سرگرفته شد.
 22 دفتر فعال خدمات زیارتی در استان سمنان وظیفه خدمت رسانی به حجاج تمتع عمره و عتبات عالیات را بر عهده دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار