کد خبر: 851860
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبرداد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طی سال گذشته ۴۱ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان مرکزی به کشورهای عربی و آسیای میانه صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طی سال گذشته ۴۱ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان مرکزی به کشورهای عربی و آسیای میانه صادر شده است.

علی بابایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، از رشد ۲۶ درصدی برداشت گندم در استان مرکزی خبرداد و اظهار داشت: به رغم اینکه این استان در زمینه صنعت صاحب نام است، در حوزه کشاورزی نیز جز ده استان برتر بوده و بیش از سه درصد محصولات کشاوزی کشور در استان مرکزی تولید می شود.

وی افزود: طی سال گذشته در حوزه تولید گندم در راستای با اقتصاد مقاومتی و خوداتکایی برداشت گندم در استان ۳۴۶ تن هدف گذاری شده بود، که این میزان در زمان برداشت گندم به ۴۳۵ هزار تن افزایش یافت که با رشد ۲۶درصدی نسبت به مقدار تعیین شده همراه بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: مصرف سالانه گندم در استان ۱۵۰ هزار تن است و این مقدار تولید گندم نیاز سه سال استان را تامین می کند و همچنین توان ذخیره سازی ۷۵۰ هزار تن گندم در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: ظرفیت خوبی در استان در ارتباط با ذخیره سازی گندم وجود دارد و ۷۵۰ هزارتن ظرفیت انبارهای نگهداری گندم است که از این رقم ۵۰۰هزار تن مربوط به بخش خصوصی و ۲۵۰هزار تن مربوط به تعاون روستایی و اداره کل غله است.

بابایی با بیان اینکه ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: همچنین ۶۷۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت در استان مرکزی وجود دارد که ازاین میزان حدود ۵۳ درصد اراضی دیم و ۴۷درصد آبی است و حدود سه درصد ارزش افزوده استان مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: در سال ۹۴ در ارتباط با کاشت و برداشت و خوداتکایی در تولید کلزا(دانه های روغنی) ۱۶۰ هکتار در تعهد استان بود که این میزان در سال گذشته با رشد ۲۴۵ درصدی به چهار هزار هکتار رسید.

وی تصریح کرد: درحوزه احداث گلخانه ها نیز با هدف صرفه جویی در مصرف آب ، احداث ۲۰ هکتار در تعهد استان بود که این رقم به ۲۲ هکتار افزایش یافت و در حوزه اصلاح و بهسازی گلخانه ها نیز رقم تعهد از ۱۰ هکتار به یازده هکتار افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در ارتباط با تامین و احداث پایانه صادراتی، یک پایانه در ساوه و یک پایانه هم در زرندیه در دست احداث می باشد و در بخش صادرات نیز در سال گذشته ۴۱ میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان به کشورهای آسیای میانه و عربی صادر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار