کد خبر: 851858
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
همزمان با دهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به دانشگاه فردوسی مشهد صورت گرفت ؛
دبیرخانه رصد الگوی ایرانی پیشرفت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، همزمان با دهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در این دانشگاه افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد ترابی، مسئول شورای استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی روز 25 اردیبهشت ماه در نشست هم‌اندیشی افتتاحیه دبیرخانه دائمی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد که همزمان با دهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: جامعه ایران و نخبگان ملی ایران در این خصوص که کشورشان متناسب با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی عقب نگه داشته شده است، رنج می برند. در سطح جامعه نوعی نابرابری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشهود است و طبقات مرفه از طبقات عمومی متمایز شده‌اند.

 

وی با تاکید براینکه جهان اسلام در برابر فضای متکبرانه واستعمارگرایانه غرب عزت خود را به دست آورده است، ادامه داد: معنویت جامعه احساس می‌کرد که در مواجهه با فرهنگ غرب که دارای  فرهنگ لائیک و غیردینی است، در حال حذف شدن و از دست دادن فرهنگ خود است. 

 

مسئول شورای نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه چهار عنصر از جمله پیشرفت کشور، عدالت، عزت و معنویت باعث ظهور انقلاب اسلامی ایران شد، افزود: اگر این چهار عنصر اصلی انقلاب اسلامی را مطالبه ایرانیان برای پیشرفت عدالت و عزت معنویت بدانیم، باید بیش از سه دهه مسئولان نظام اسلامی، عالم و متفکران جهان اسلام به آن پاسخ بدهند که تا چه اندازه توانسته‌اند پیشرفت مورد نظر در ابعاد مختلف جامعه را تامین کنند و عزت و عدالت و .. را به دست بیاورند.

 

 ترابی اضافه کرد: باید مسئولان نظام، نخبگان علمی و دانشگاهی نگران این پاسخگویی باشند و همت خود را معطوف به این جهات کنند که در صورت عدم تامین پیشرفت، ما همچنان درحال تکاپو خواهیم بود، زیرا این پیشرفت نیاز به الگوی بومی، فرهنگی وغیره.. . دارد. 

 

حجت السلام صالحی، مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در ادامه اظهار کرد: هدف ما از این مراسم بزرگداشت و بازخوانی اتفاقات ارجمند طی 10 سال گذشته و سفر مقام معظم رهبری به دانشگاه فردوسی در 25 اردیبهشت ماه سال 1386   به منظور گفت‌وگو در خصوص استانداردهای علمی و فرهنگی آن سفر، برنامه‌ریزی برای  استفاده بهینه‌تر از محتوایی که ایشان به عنوان طرح الگوی اسلامی پیشرفت، تعمیق و توسعه انشعابات در دانشگاه فردوسی مشهد ارائه کردند، است.

 

وی افزود: هنگامی که مقام معظم رهبری به  قصد دیدار با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به این شهر سفر کردند، طی یک سخنرانی، کلید واژه‌ها و محتوای خاصی را بیان کردند که مباحث عدالت و مطالبات عدالت محوری امروزه در دانشگاه‌ها و جمع دانشجویان عدالت خواه به عنوان گفتمان فراجناحی، فراسلیقه‌ای که از مولفه‌های اصلی انقلاب اسلامی است مطرح می‌شود. 

 

 مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: پژوهشکده مطالبات اسلامی در علوم انسانی و تشکل‌های دانشجویی در مباحث مطالبات گام‌هایی جدی در این زمینه برداشته‌اند، زمینه فرهنگ سازی و جنبه‌های نرم‌افزاری جزو برنامه‌های ما خواهد بود و ما بر آن هستیم که یک فضای علمی و معنوی را در دانشگاه ایجاد کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار