کد خبر: 851637
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
فرماندار تبریز:
فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه آرامش بر فضای تبلیغات انتخاباتی شهرستان حاکم است، گفت: هیچ گونه تنش و اصطکاکی بین طرفداران کاندیداها در این شهرستان به وجود نیامده است.
رحیم شهرتی فر ا افزود: فضای انتخاباتی در شهرستان تبریز گرم شده و ستادهای کاندیداهای شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در شهرستان در روزهای اخیر فعالیت خود را افزایش داده اند.
وی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان شرقی ستاد انتخاباتی چهار نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری فعال است، ادامه داد: یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری روز گذشته در تبریز حاضر و در بین طرفداران خود سخنرانی کرد.
شهرتی فر تاکید کرد: سه کاندیدای ریاست جمهوری دیگر روز دوشنبه برای دیدار و سخنرانی با طرفداران خود در تبریز حضور می یابند و زمان ها و مکان های هر سه کاندیدا متفاوت است و پیش بینی های لازم در این خصوص اتخاذ شده است.
وی گفت: عوامل نیروی انتظامی از نظر تسهیل عبور و مرور و تنظیم مسایل انتظاماتی با همراهی دستگاه های مختلف امکانات لازم را فراهم کرده اند تا مشکل خاصی پیش نیاید.
وی اضافه کرد: در شهرستان تبریز نیز جلسات مختلف سخنرانی، همایش و پرسش و پاسخ در حال برگزاری و گرمی حال و هوای انتخاباتی کاملا قابل مشاهده است.
فرماندار شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: از نظر اجرایی 730 شعبه اخذ رای ام از روستایی و شهری در شهرستان تبریز ساماندهی شده که 11 صندوق اخذ رای سیار شهری و هشت صندوق اخذ رای سیار روستایی است.
وی افزود: مجموع عوامل اجرایی، نظارتی، نیروهای انتظامی و هیات بازرس بیش از 12 هزار نفر برایش شهرستان تبریز سازماندهی شده است.
شهرتی فر در خصوص تخلفات تبلیغاتی اظهار کرد: در این خصوص مساله مهم نصب بنر در مناطقی که از نظر قانونی مجاز نیست و یا اندازه بنر و در برخی موارد عکس ها نامتعارف بوده، جمع آوری و تذکر داده شده است.
وی اضافه کرد: به طرفداران دو کاندیدا که اقدام به راه انداختن کارناوال و یا راهپیمایی در تفرجگاه ها و مکان های ورزشی اقدام کرده بودند، تذکر داده شد.
فرماندار شهرستان تبریز گفت: فضای شهرستان کاملا آرام، ولی در عین حال پرجنب و جوش برای تبلیغات انتخاباتی است و حتی شب ها نیز طرفداران کاندیداها در حال نصب اقلام تبلیغاتی هستند.
وی در خصوص رد و صلاحیت هایی که برای کاندیداهای شوراهای اسلامی رخ داده است، گفت: در این خصوص ما نیز متعجب هستیم و هم نسبت به این موضوع انتقاد داریم.
شهرتی فر افزود: متاسفانه در این دوره از سوی هیات مرکزی نظارت، برخی افراد بعد از آنکه رد صلاحیت شان اعلام شده بود، دوباره تایید شدند و این نوع رویه در انتخابات بسیار نادر است و در حوزه تبریز چنین شرایطی را به یاد ندارم.
وی ادامه داد: در اعتراض به این اقدامات هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان نیز استعفای خود را تنظیم و ارائه کرده اند اما در خصوص تایید آن اطلاعی ندارم.
فرماندار شهرستان تبریز گفت: با احتساب انصرافی ها و تایید صلاحیت مجدد تعداد کاندیداهای شهر در شوراهای اسلامی تبریز 580 نفر است.
وی اظهار کرد: از طرفداران تمام کاندیداها درخواست می کنم که قانون انتخابات و آیین نامه مربوط به تبلیغات انتخاباتی را مطالعه کنند تا شاهد روند سالم در مسیر انتخاباتی باشکوه باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر