کد خبر: 850349
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
پيشنهاد يك كانديداي انتخابات رياست جمهوري مبني بر اعلام ليست اموال و دارايي‌هاي نامزدهاي رياست جمهوري با استقبال مردم و مسئولان مواجه شده است.
 پيشنهاد يك كانديداي انتخابات رياست جمهوري مبني بر اعلام ليست اموال و دارايي‌هاي نامزدهاي رياست جمهوري با استقبال مردم و مسئولان مواجه شده است. اين روزها افكار عمومي منتظر اعلام ليست اموال شش كانديداي رياست‌جمهوري هستند. مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور كه در واقع مشاور عمليات رواني هم هست، در پاسخ به اين پيشنهاد حواله به بعد داد! حسام‌الدين آشنا مي‌گويد: «مسئولان قوه مجريه مطابق قانون اموال خودشان را به قوه قضائيه اعلام كردند. اميدوار هستيم اين قانون شامل ساير مسئولان از جمله شهرداران نيز شود. فعلاً به قوه قضائيه اعلام كنند تا بعد نوبت به مردم هم برسد.»
  پذيرفتن اين پيشنهاد نشانه صداقت مسئولان است
سيدحسين حسيني‌شاهرودي نماينده مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم، پيرامون اين پيشنهاد محمدباقر قاليباف گفت: به نظر من اين موضوع پيشنهاد بسيار خوبي است اما بعيد مي‌دانم بعضي از آقايان قبول كنند.
وي افزود: ما در قانون داريم كه مسئولان اجرايي نظام و وزرا بايد ليست اموالشان را به قوه قضائيه اعلام كنند. بهتر است قبل از اينكه از سوي مردم انتخاب شوند اين كار را انجام دهند تا مشخص شود جزو افراد متوسط جامعه هستند يا اقشار پردرآمد جامعه و مردم بتوانند به راحتي در اين رابطه تصميم بگيرند.
دبير كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه اجراي اين پيشنهاد مي‌تواند به جلوگيري از فساد كمك كند، تصريح كرد: وقتي در قانون گفته شده مسئولان بايد ليست اموال خود و نزديكان‌شان را اعلام كنند، براي جلوگيري از فساد است. به نظر من پذيرفتن اين پيشنهاد نشانه صداقت مسئولان است.
 
  خداوند از امرا خواسته كه در حد مردم فقير جامعه زندگي كنند
حجت‌الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين زمينه گفت: بهتر است نامزدها اموال خود را به قوه قضائيه معرفي كنند تا مردم بدانند كه با چه اشخاصي روبه‌رو هستند. مردم بايد بدانند كه نامزدهاي رياست‌جمهوري چه خاستگاهي دارند، آيا خاستگاه آنها اشرافي است يا در سطح مردم زندگي مي‌كنند.
نماينده مردم محلات در مجلس افزود: حضرت علي(ع) فرمود «خداي متعال از امرا خواسته كه در حد مردم فقير جامعه زندگي كنند.»  سؤالي كه پيش مي‌آيد اين است كه آيا زندگي برخي از مسئولان در حد فقراست يا زندگي آنها اشرافي است؟ مردم بايد آدرس خانه رؤساي جمهور را بدانند، مردم بايد بدانند خانه‌ آنها چند متري است، چند ويلا و چند اتومبيل دارند.
وي با تأكيد بر اينكه آشنايي و اطلاع داشتن مردم از اموال نامزدهاي رياست جمهوري در تصميم‌گيري آنها مؤثر است، گفت: بايد مشخص شود تا مسئولي كه ماهانه حقوق مشخص مي‌گيرد، فلان خانه كذايي را از كجا آورده است. ‌اي كاش قانون از كجا آورده‌اي در كشور اجرا مي‌شد. معني شفافيت اين است كه براي مردم مشخص شود كه املاك يا دارايي‌هايي كه به برخي از آقايان نسبت داده مي‌شود، واقعيت دارد يا خير. سليمي با بيان اينكه نامزدهاي رياست جمهوري در مناظره بعدي اموال خود را به مردم معرفي كنند، گفت: معني شفافيت اين است كه روحاني بايد بگويد چرا پس از چهار سال برخي از وزرا ليست اموال خود را طبق قانون معرفي و طاعلام نكرده‌اند، اميدوارم شفافيت به معني واقعي كلمه در انتخابات پيش‌رو معنا و مفهوم پيدا كند.
 
   اميدواريم اعلام اموال مسئولان به مردم رويه مرسوم شود
سيدحسين نقوي‌حسيني نماينده ورامين در مجلس شوراي اسلامي نيز در بخشي از يك گفت‌وگوي مشروح با بيان اينكه اعلام اموال شش كانديدا نكته مهمي است، گفت: اين نكته اجراي قانون اساسي است و بايد شش كانديدا بيايند و صادقانه به ملت بگويند كه خانه‌شان كجاست، چند متر است، چقدر پول دارند، سرمايه‌هايشان كجاست، خانواده‌ها و برادرشان چه‌كار مي‌كنند؟ وي افزود: اميدواريم اين رويه مرسوم شود و وزرا، مديران ارشد و نمايندگان مجلس اين موضوع را رعايت و اموال خود را به صورت شفاف به مردم اعلام كنند و مردم پس از آن تصميم بگيرند كه چه كسي را انتخاب كنند و پس از آنكه انتخابي داشتند متوجه نشوند كه وزيري هزار ميليارد تومان و بيش از 100 شركت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار